3.2

Moebius

En hemmafru blir ordentligt avundsjuk på hennes mans kärleksaffär. Under tiden sitter deras son i periferin och bevittnar parets konfrontationer. Plötsligt tar frun en kökskniv till badrummet för att ta hämnd på pappan.

Originaltitel Moebiuseu
Regissör Kim Ki-duk
Manus Kim Ki-duk
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Jo Jae-hyeon, Lee Eun-woo, Seo Young-ju

Zebulonm
2018-01-27
Lite sjuk. Lite pervers. Men ändå bra på nått sätt.
pufred
2017-06-09
Hmm. Störd but not shaken! Väldigt bizarr film med kastreringar, incest, sexuella avarter, helt utan dialog, vilket ibland gränsar till parodiskt och pantomim. Men skådespelarna är fantastiska,klippningen väldigt bra.Känns mycket freudianskt, men landar i buddhistisk filosofi. Filmen ligger och pendlar mellan en 4:a och en 2:a för mig under filmens gång.
BrutusBeefcake
2016-07-28
Riktig besvikelse, älskar Kim Ki-duk men detta var verkligen inte bra. Få höjdpunkter, repetitivt och billiga provokationer. Det här är långt ifrån storheten som finns i Järn 3:an, Livets Hjul, Isle - Fruktans Ö och The Bow. Kim försöker provocera så mycket det bara går men det hela blir bara parodiskt. (4+/15)

2016-01-23
För tio år sedan ansåg jag Kim Ki-duk vara en av filmbranschens främsta regissörer. Då tyckte jag han gjorde briljant film i all sin enkelhet. Har återsett några filmer som jag fått sänka betyget. Sedan är han väldigt ojämn och har gjort en hel del skitfilmer genom åren. Att skildra misär och utsatta människor går ofta hem hos publiken. Men rent filmmässigt är saker som bland annat foto undermåligt. Det är billiga produktioner som även framstår som billiga. Ska återse dennes tidigare filmer jag förut hyllat och se om jag omvärderar verken helt och hållet. Denna film var hur som helst inte alls bra. 3/10
Ola_Schubert
2015-07-20
Svårbedömd film, men det får bli en svag fyra i betyg. Å ena sidan så är det visuellt mycket välgjord å andra sidan så var det lite för mycket penisfokus och för lite hjärnfokus.
LVX156
2015-02-25
Grekisk tragedi i koreansk tappning, utan dialog. Funkar inte hela vägen, men är visuellt fantastisk.
Kreepy
2015-02-23
Det sjukaste jag har sett på länge. Men helvete så bra. Inget lättsmält.
MaxMackan
2014-12-16
Relativt svag fyra, men ändå. Det är en obehaglig resa man tas med på här. Djärv i både form och innehåll och det är det mest imponerande att den aldrig fegar ur. Konceptet sätter stor press på skådisarna att leverera, vilket sonen tyvärr inte gör fullt ut. Men den rör om ordentligt i tittaren och är fantastiskt skruvad och mörk. Häftig resa.

2014-11-07
Den magiska stämningen som alltid finns i KKD:s filmer saknas tyvärr här - kanske behöver jag se om den snart. Absolut ingen dålig film men ingen masterpiece. Stark 2a till svag 3a i betyg!
Thinduke
2014-05-18
Penis eller inte penis, det är frågan...