Moll Flanders

Fyra timmar lång miniserie om Moll som föds i Flanders-fängelset i början på 1700-talet. Hon tillhör samhällets lägsta skikt. Trots flera motgångar är Moll fast besluten att överleva.

Originaltitel The Fortunes and Misfortunes of Moll Flanders
Regissör David Attwood
Manus Andrew Davies
Genre Mini-serie, Drama, 90-tal
Skådespelare Daniel Craig, Alex Kingston, James Bowers, Nicola Kingston, Geoffrey Beevers, Lucy Evans, Struan Rodger, Christopher Fulford, Nicola Walker, Ronald Fraser

idaho1981
2017-09-15
Nja, det här var inte mycket att hänga i granen. För det första känss inte Kingston tillräckligt bra för att bära upp en sån här roll som kunde varit intressant. Men de tre första avsnitten var oengagerande, ganska ofta överspelade och jag brydde mig inte om nån av karaktärerna. I sista avsnittet höjdes nivån betydligt och allra främst pga Nicola Walkers version av Lucy Diver, den enda riktigt intressanta karaktären och Walker är ju grym som vanligt.
Berniey
2013-06-14
Mustig skröna som underhåller rätt så rejält och det är mycket njutbart att titta på.
Zebulonm
2010-07-10
Den var helt okej kunde dock ha gjorts lite kortare då en del känns lite onödigt.....
Kristallskärva
2009-10-11
Jag fattar inte varför de måste ha henne till att prata med kameran, det förstör en hel del. Annars bra.
2009-09-16
Väldigt mycket tv-teaterkänsla. (6+/15)
Josefboren
2007-08-11
ojj de va en lång kortfilm! 216 min..!
kennert
2007-07-02
Räddas tack vare humorn.
anniebunny
2006-08-23
Man måste ju älska Moll...