Molly Moon and the Incredible Book of Hypnotism

Berättelsen om en ung föräldralös flicka som finner en mystisk bok om hypnos i stadens bibliotek.

Originaltitel Molly Moon and the Incredible Book of Hypnotism
Regissör Christopher N Rowley
Manus Tom Butterworth
Genre 2010-tal, Familjefilm
Skådespelare Raffey Cassidy, Emily Watson, Dominic Monaghan, Joan Collins, Anne-Marie Duff, Sadie Frost, Celia Imrie, Ben Miller, Lesley Manville, Omid Djalili, Tom Bell (II), Fern Deacon, Gary Kemp, Grahame Fox, Mac Pietowski, David Menkin, Shonn Gregory

myslas
2016-01-31
Nu har jag inte läst böckerna och kan inte göra någon jämförelse med dem men vet att de var väldigt populära för några år sedan. Filmen spelas i början i alla fall lite som Harry Potter för en yngre målgrupp, inte lika bra men ändå ok. Sedan övergår det i något sorts Hannah Montana i en vändning jag inte riktigt förstår mig på och där Molly Moon nu är en avskyvärd person. Den delen är riktigt dålig. Sedan vänder det igen och man är tillbaka till huvudhandlingen och det blir helt ok igen. Inte en särskilt bra film men barn tycker säkert om den.
AlbinWesley
2015-09-12
Charmig och absolut trevlig film, med målgruppen i beaktande då. Nu är det några månader sen jag såg den så jag kan inte döma den allt för hårt. Minns att jag trivdes med den, i alla fall.