3.1

Molly's Game

Molly Bloom, ett olympiskt löfte i utförsåkning, byter karriär och börjar driva en framgångsrik rörelse som sysslar med internationella pokerspel. De skyhöga insatserna gör att FBI börjar undersöka hennes verksamhet.

Originaltitel Molly's Game
Regissör Aaron Sorkin
Manus Aaron Sorkin
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, Idris Elba, Kevin Costner, Michael Cera, Jeremy Strong, Chris O'Dowd, J C MacKenzie, Brian d'Arcy James, Bill Camp, Graham Greene (II), Justin Kirk, Angela Gots, Natalie Krill, Stephanie Herfield, Madison McKinley, Samantha Isler

Hardcore87
2020-05-06
Ingen speciell film på något sätt. Visst den är snyggt gjord film men den sticker inte ut. Hade det inte varit för skådespelarna, speciellt Jessica Chastain hade filmen varit helt ointressant.
LadyFlanders
2020-01-04
Väldigt mycket Sorkin. Rappt & smart i en timme, sen har man fått en överdos och pallar inte mer. Yta är bara förnamnet.
StureStenhög
2019-11-30
Jag gillar historien och huvudkaraktären, och då blev det också lätt att dras med i det här. Jessica Chastain är bra i huvudrollen, och dialogen är underhållande. Jag tycker dessutom att pokern skildras ovanligt väl, kanske för att den aldrig står i centrum eller används för dramatisk effekt. Framåt slutet vill filmen dock knyta ihop saker och ting på ett alldeles för ansträngt sätt. Det hade varit bättre om man hade nöjt sig med att vara en fartfylld resa genom en fascinerande värld, för det är den bra på att vara
Roswall
2019-06-30
Helt ok Sorkin men ville ha mer djup.
Christofer
2019-04-25
Bitvis riktigt underhållande, även om andra halvan inte höll samma nivå som första.
Zok
2018-12-10
Gillade första timmen bäst, tycker att den tappar lite i andra delen, men ändå en bra film med bra skådespelare.
abnormal
2018-11-12
Snygg och välspelad, men fångar aldrig riktigt intresset.
haajen
2018-07-18
Väldigt underhållande medan en tittar men det hela känns rätt ytligt och det är ingen film som en minns efter att en sett klart den. Högt tempo och en vilja att klämma in så mycket som möjligt gör att Molly förblir en rätt grund karaktär.
2018-04-03
Tycker pappan på slutet drar ner en hel del, annars är det rappt och snyggt berättat och en intressant historia.
foppa99
2018-03-30
nja.. me risk för att låta väldigt gammal: för högt tempo, i denna typ av film.