2.3

Mom & Dad

En tonårstjej och hennes lillebror måste överleva en vild 24-timmarskamp, där föräldrarna av okänd anledning blir våldsamma mot sina egna barn.

Originaltitel Mom and Dad
Alternativ titel Mum and Dad
Regissör Brian Taylor
Manus Brian Taylor
Genre Thriller, Komedi, Mysterium, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Selma Blair, Anne Winters, Zackary Arthur, Robert T Cunningham, Olivia Crocicchia, Lance Henriksen, Marilyn Dodds Frank, Samantha Lemole, Joseph D Reitman, Rachel Melvin, Bobby Richards, Sharon Gee, Edwin Lee Gibson, Brionne Davis

dudson
2020-06-17
Tok svart/blodig nasty thriller/komedi där Cage verkligen får flippa ut totalt#) Skapligt vågat göra en sån här rulle anno 2017/ + poäng till en liten medverkan av självaste favon Henriksen åxå. Detta var en frisk fläkt i film djungeln!
2020-04-12
En rolig idé, en kass film och en helt rätt-castad Cage. Och så Lance som bonus. Bör ses. (6+/15)
amam
2019-08-21
Nick Cage som en knäppis är alltid kul. Annars är det helt klart underhållande så länge man inte förväntar sig något djupt.
MladyMilenka
2019-05-07
Man får vad man förväntar med Nic Cage, d.v.s. något ganska kul.
JPerlie
2019-04-07
Fantastiskt random och galen. När jag såg att regissören till Crank gjorde denna så förklarade det en del. Nu måste jag ta någon dag att bearbeta den här rullen. Hade gjort sig bättre utan spontana flashbacks. Något onödiga i min åsikt.
StureStenhög
2019-03-23
Kul idé som man kanske inte direkt lyckas maximera, men som man ändå lyckas göra tillräckligt med för att det här ska bli riktigt underhållande. Jag hade framför allt velat se en bättre uppbyggnad, så att det kunde bli mer av en payoff senare. Nu blir det fortfarande kul när galenskapen väl brakar loss, men filmen hade nästan lika gärna kunnat börja där. Men vi får hursomhelst se Nicolas Cage flippa rejält (sawzall!), och det är svårt att tänka sig någon skådespelare som skulle passa bättre i den rollen. När sen Lance Henriksen kommer på besök, så skruvas volymen upp ytterligare ett snäpp, och det är bara att njuta av spektaklet
Taliah
2018-12-25
En fin liten film om föräldraskapets ups and downs.
2018-09-22
Med den handlingen skulle man kunnat gjort något mycket bättre. Men Cage får åtm spela ut ordentligt vilket såklart är en bonus. Rärr fräck ändå då jag inte hade några förväntningar.
converse
2018-08-15