Moments

Nathan är en trettonårig pojke tillika gatuhustler, han tar hand om sig själv och sin mamma och även hennes heroinmissbruk. När hon dör av en överdos på hans trettonde födelsedag, tar man med Nathan till en polisstation varifrån han, innan socialarbetaren anländer, sticker iväg för att leta efter sin far. Boon Palmer blir på polisstationen vittne till detta. Han bär själv handbojor och har nog med sina egna problem. På ett gatukök utanför staden får Nathan se Boon för första gången. När han får veta att Boone är på väg mot Vancouver, lyckas Nathan tillslut övertala Boon att få åka med honom.

Originaltitel Jet Boy
Regissör Dave Schultz
Manus Dave Schultz
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Dylan Walsh, Kelly Rowan, Branden Nadon, Randy Birch, Chris Enright
Filmnummer 20889

2021-04-11
Nja, den här borde vara gripande men tyvärr är jag noll-ställd till den här filmen...
idaho1981
2016-01-24
Helt ok B-film med bra skådespeleri från samtliga. Sen blir det lite väl lätt med tanke på alla problem och den svärta som faktiskt i historien, hade önskat lite mer uppgörelse för killen som har en fruktansvärd bakgrund. Stark tvåa eller svag trea.
ninniblue
2007-06-04
Väldigt seg film men med en charm.Lider med pojken i början.
Matkrig
2005-08-12
hur kan man sätta den präktige niptuck-killen som värstingpolis? okej att det var före niptuck tiden men ändååå. han passar bara som myshemmafar. Och den litte stjärtgossen... fan vad stööörd!!! nej fyfan. Den ende som höjer filmen är stjärtgossetorskarna och den rödhårige alla-american-guy "whosss your girlfriiiäänd??"
räpan
2005-04-13
Budget.. (men det spelar i princip ingen roll, några av mina favoriter är budget). Ljudet var lite dåligt och texten på fordralet fungerar som spoiler. Annars var historien hyfsad och skådespelarna, särskilt den lille killen, var väldigt bra.