3.1

Momo

I Momos by går tiden mycket långsamt. Ingen är stressad, alla har tid att prata och vila - tills dagen då de grå herrarna anländer. Med en säljande strategi erbjuder de folk ett konto där de sparar tid. Nu stressar alla för att spara tid på sitt konto, förutom Momo som är den enda som inte känner stress. När hennes vänner inte har tid för vänskap så bestämmer hon sig för att ta sig ann de grå herrarna. Det här är en modern saga om hur man använder tid.

Originaltitel Momo
Regissör Johannes Schaaf
Manus Marcello Coscia, Michael Ende
Genre Science Fiction, Fantasy, Komedi, Mysterium, 80-tal, Familjefilm
Skådespelare Radost Bokel, Leopoldo Trieste, Bruno Stori, Armin Mueller-Stahl, John Huston, Sylvester Groth, Mario Adorf, Ninetto Davoli

mattarello
2014-12-24
Läs boken istället!
BrutusBeefcake
2014-08-09
Otroligt besviken, boken är en gammal favorit och helt underbar. Denna filmen lyckades inte trots att den fångade miljöerna och fick fram bokens poäng. Det kändes för hastat alltihopa och karaktärerna blev inte alls lika bra som i boken. Riktigt synd, men den har som sagt fångat milöerna perfekt och det skall den ha mycket plus för men det räcker inte. (6+/15)

2006-10-21
ajaj. kanske hade jag för höga förv. på den. verkligen inte bra. boken dock strålande!

2006-07-24
HUR fan får man tag i Momo?
MetalJukebox
2006-07-22
Klart bra filmatisering av en mästerlig bok, det mesta var som jag tänkte mig, avviker inte från boken i någon större utsträckning, det mesta var helt klart bra. Vet inte vad jag tyckt om jag inte läst boken, men nu har jag gjort det så jag gillar den. Aaah yeah.
Alvhilde
2006-06-22
Rätt söt film faktist! Nu måste jag läsa boken.