2.7

Money Monster

Lee Gates är en TV-personlighet vars insidertips har gjort honom till en pengaguru på Wall Street. När Kyle Budwell förlorar sin familjs pengar efter ett dåligt tips håller han Lee och hela hans show gisslan i sändning. Han hotar med att ta livet av Lee om han inte får svar på vad som gick fel med tipset han satsade sina besparingar på.

Originaltitel Money Monster
Regissör Jodie Foster
Manus Alan DiFiore, Jim Kouf, Jamie Linden
Genre Thriller, Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare George Clooney, Julia Roberts, Giancarlo Esposito, Dennis Boutsikaris, Dominic West, Joseph D Reitman, Lenny Venito, Grant Rosenmeyer, Chris Bauer, Christopher Denham, Aaron Yoo, Condola Rashad, Emily Meade, Jack O'Connell, Caitriona Balfe, Greta Lee

2019-11-10
Tråkig och inte min typ av film...
2019-07-08
Bra underhållning för stunden. Bra tempo, bra intensitet och hyfsad spänning. Efteranalyser bör man undvika. (9/15)
92axha10
2018-12-18
Helt okej intim thriller med ett budskap. Fungerar som underhållning men lämnar inga spår efter sig
2018-07-20
Outhärdligt flummig.
Jamesa
2018-05-10
Nej, förutsägbart, odramatiskt och allt enligt sin mall. Samma tjafs genom hela filmen.
Solidus
2018-04-30
Jodie Foster vill kommentera om vår samtid, men det blir tyvärr aldrig så bra som hon önskar. Samtliga skådespelare gör ett stabilt jobb framför kameran, men jag saknar den nerv som går att finna i filmer som t.ex. INSIDE MAN. Slutresultatet är att MONEY MONSTER är en sevärd film som tyvärr drunknar i liknande (och bättre) utbud.
Hogman
2018-04-21
Ja, den har sina moments, men slutet är rätt bedrövligt, precis jag kan med en låg trea.
Canaletes
2017-11-19
Bra underhållning och action men allt utspelas i princip samma miljö. En stark 3a.
2017-10-29
En sån där polerad hollywoodfilm som aldrig blir dålig, men heller aldrig riktigt bra. Media och aktiehandel får sig en känga och på det hela är det en story som går att köpa. Några stora rutinerade skådisar garanterar att åtm viss kvalité hålls.
Sovande_mannen
2017-07-07
Först fatta jag ingenting. Men sen blev filmen hur bra som helst.