2.2

Money Train

Poliserna John och Charlie är fosterbröder och jobbar tillsammans i New Yorks tunnelbana. Charlie är dessutom en hängiven pokerspelare. På grund av sin passion blir han insyltad med maffian och drömmer om att råna tåget som samlar in intäkterna från tunnelbanan.

Originaltitel Money Train
Regissör Joseph Ruben
Manus Doug Richardson, David Loughery
Genre Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Wesley Snipes, Jennifer Lopez, Bill Nunn, Robert Blake, Chris Cooper, Joe Grifasi, Scott Sowers

2021-10-24
En standardaction man minns och som kom i skymundan för bättre grejer som Speed, Die Hard osv. Det är barnsligt underhållande och rätt dumt överlag. Synd också att de inte valde att fokusera mer på Coopers vidriga pyroman/mördare som mest finns med i bakgrunden.
LiqWid
2020-02-27
Som ett dåligt tv-serieavsnitt.
cotton
2020-02-26
Nej.
Paramis
2018-05-11
Jodå, detta duger gott en vardagskväll.

2017-08-10
En riktig b-film.
deswhip
2016-11-13
Filmen har en viss charm, 2+.
2016-10-25
Dålig kopia av Dödligt vapen.

2015-12-25
Riktig dårlig film. Lopez er eksepsjonelt dårlig. Det eneste bra med filmen var musikken.
LacombeLucien
2015-07-08
Rolig.
2014-11-25
Money Train har sina moment av underhållning men som helhet är den rätt medelmåttigt. Skådespelet är möjligen det minst skrytsamma med filmen. Wesley och Woody i halvhjärtade prestationer och J-Lo är helt grön och obalanserad. Hela storyn är dessutom mycket osannolik och onödigt invecklad på håll men jag ångrar inte efteråt att jag såg den. 2+