2.2

Money Train

Poliserna John och Charlie är fosterbröder och jobbar tillsammans i New Yorks tunnelbana. Charlie är dessutom en hängiven pokerspelare. På grund av sin passion blir han insyltad med maffian och drömmer om att råna tåget som samlar in intäkterna från tunnelbanan.

Originaltitel Money Train
Regissör Joseph Ruben
Manus Doug Richardson, David Loughery
Genre Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Wesley Snipes, Jennifer Lopez, Bill Nunn, Robert Blake, Chris Cooper, Joe Grifasi, Scott Sowers

LiqWid
2020-02-27
Som ett dåligt tv-serieavsnitt.
cotton
2020-02-26
Nej.
Paramis
2018-05-11
Jodå, detta duger gott en vardagskväll.

2017-08-10
En riktig b-film.
deswhip
2016-11-13
Filmen har en viss charm, 2+.
2016-10-25
Dålig kopia av Dödligt vapen.

2015-12-25
Riktig dårlig film. Lopez er eksepsjonelt dårlig. Det eneste bra med filmen var musikken.
LacombeLucien
2015-07-08
Rolig.
2014-11-25
Money Train har sina moment av underhållning men som helhet är den rätt medelmåttigt. Skådespelet är möjligen det minst skrytsamma med filmen. Wesley och Woody i halvhjärtade prestationer och J-Lo är helt grön och obalanserad. Hela storyn är dessutom mycket osannolik och onödigt invecklad på håll men jag ångrar inte efteråt att jag såg den. 2+
ziferN
2014-04-27
Den är typiskt medioker, särskilt för 90-tals film. Men det är ändå underhållande för stunden och Harrelson är oftast sevärd, även om jag normalt sett har svårt för Lopez. Men det är dessutom lite kul men en aning dumt att tågchefen beter sig som om att han står över polisen och är deras chef. Jag hade dock även önskat se mera utav Chris Cooper som står över filmens bättre scener. Svag trea.