2.8

Monster House

Tre tonåringar upptäcker att grannhuset egentligen är ett stort levande monster.

Originaltitel Monster House
Regissör Gil Kenan
Manus Dan Harmon, Rob Schrab, Pamela Pettler
Genre Drama, Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Mitchel Musso (röst), Sam Lerner (röst), Spencer Locke (röst), Steve Buscemi (röst), Maggie Gyllenhaal (röst), Catherine O'Hara (röst), Jason Lee (röst), Jon Heder (röst), Kevin James (röst), Nick Cannon (röst), Kathleen Turner (röst), Fred Willard (röst)

Skapad 2019-12-16 av bnw
Monster House. Ytterligare en rulle animerad med datorhjälp i tre dimensioner, den här gången i form av en skräck-komedi för de som just kommit, eller snart ska komma, in i tonåren. Hur har det ...   Läs mer »

2004Orre
2017-02-04
Jag stängde av efter 20 minuter, dåliga animationer och karaktärer.
Tatty
2015-12-28
Ganska bra men lite läskigt vilken som gör filmen mer spännande och bra.
2014-12-09
Jag blir väldigt glad när man tar animerad film ett steg längre upp i åldrarna och ger oss, den äldre publiken, större uppmärksamhet. Denna film riktar sig absolut inte till de yngsta för här finns inga färggranna bilar eller dansande pingviner. Detta är en snygg och välskriven historia som lyckas både med sina skämt och att skrämmas lite.
ToddDowney
2014-08-30
Dåligt animerad. Godkänt.
jeremy_jones
2012-08-24
Amblin-känslan finns där, men filmen hamnar tillslut i ett sorts ingenmansland som gör den svår att rekommendera till någon. Godkänd. (3/6)
peu-depeu
2012-08-02
Jag fastnar för hur filmen egentligen är byggd på en fetma-drabbad kvinnas grymma öde och att de inte verkar överväga hur dåligt de behandlar henne, som om hon vore den onda.
Starlette
2011-12-29
Lite småmysig ibland, ballar ur lite mot slutet. Animationerna är bra, men de ser lite creepy ut. Sevärd dock, tror framförallt barn gillar denna.
Solidus
2011-11-07
Charmig familjeskräck med hjärta. Man har hittat bra skådespelare bakom rösterna och animeringen ligger på en godkänd nivå. Det är väl knappast en film som dröjer sig kvar sinnet efter den är slut, men Monster House fungerar bra till lättsam kvällsunderhållning.
Hypostas
2011-07-15
Börjar bra men sista halvtimmen är lite för fjantig.
kaj08
2010-11-01
En riktigt usel film. Trista karaktärer som man inte känner någon sympati för eller tycker är roliga. Storyn är ytterst märklig där ett hus börjar få liv, och hur det hänger ihop ska tydligen förklaras i filmen på ett ologiskt sett. Se någon bättre film, för det här är bortkastad tid att se.