2.2

Monster till svärmor

Charlotte Honeywell är en livsglad tjej som bland annat rastar hundar för att försörja sig. När hon träffat en snygging tre gånger i rad på osannolika ställen så verkar det vara ödet att de ska bli ett par. Den enda som inte verkar hålla med är mamman.

Originaltitel Monster-in-Law
Alternativ titel Monster in Law
Regissör Robert Luketic
Manus Anya Kochoff
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Lopez, Jane Fonda, Michael Vartan, Wanda Sykes, Adam Scott, Annie Parisse, Monet Mazur, Will Arnett, Elaine Stritch, Stephen Dunham, Stephanie Turner (II), Jenny Wade, Jimmy Jean-Louis

KyLLo
2019-06-03
Trist historia, men Britney Spears-kopian är en av höjdpunkterna.
2017-10-24
Memmem
2017-01-06
Urdålig tjatig film! Jag såg drygt första halvtimmen, och det räckte! En nyligen sparkad skvallerjournalist (Jane Fonda) vill inte förlora sin nygifte son till svärdottern (Jennifer Lopez) och försöker därför vara en satmara. Hon lägger sig i allt och spelar nervklen och svag. Hon lyckas till och med lura sjukhusläkarna, fast en barnunge kan se att hon bara spelar. Jag skrattade inte en enda gång, mest för att det var klent skådespeleri, men också för att det var ett onyanserat manus. Ett Hollywoodverk man gör när man tröttnar på att göra en vettig film och bara vill ha pengarna. Rotten Tomatoes gav filmen 16% positiva recensioner av 163. Filmen blev dock en finansiell succé. Golden Raspberry nominerade Jennifer Lopez till sämsta skådespelarinna, men hon förlorade till Jenny McCarthy i Dirty Love. Betyg: 1+
Tatty
2016-07-24
Okej, bra och lite galen film. Samt lite rolig också men inte så jätte bra.
JanneN
2016-04-03
Helt underbar och rolig film. Man får många tillfällen att skratta. Skönt.
2014-11-19
Efter Lopez fantastiska prestation i "The Cell(2000) har hon varit värdelös som skådis. Därför var mina förhoppningar små men Lopez tillsammans med Jane Fonda(första filmen på 15 år) och Wanda Sykes är helt underbara. Filmen blir bättre hela tiden och samspelet mellan dessa damer är väldigt underhållande. Detta var en väldigt kul överraskning. 3+
Tenchi
2012-08-08
Det är inte ofta jag mår fysiskt illa av att se en film, det har bara hänt mig hänt med 3 andra hittills. Men denna fick mig att må riktigt illa. Och jag tittade inte ens på den, min flickvän såg den och jag kunde inte undkomma den. Gör inte som jag, utan undvik denna film till varje pris!
2012-04-10
Ytligt och amerikanskt barnvänligt. Några småroliga ögonblick räddar den från bottenbetyget.
emmalona
2011-12-22
Lättsam film som man inte behöver vara allt för insatt i. Många roliga scener och lika många dåliga.
Catwalker
2011-12-18
Nej, j.lo är ingen bra skådis, inte heller roligt charmig, dessutom jobbig pipig röst, räcker inte med snygghet i en hel film. synd för fondas skull..