2.2

Monster Trucks

Tripp är trött på hålan han vuxit upp i och letar sätt att ta sig därifrån. Han börjar bygga på en monstertruck av gamla bildelar han hittat på en soptipp, samtidigt som en olycka på ett närliggande oljefält leder till att ett underjordiskt, fartälskande monster behöver finna ett nytt hem. Deras vägar möts, och plötsligt har Tripp skaffat sig en högst osannolik ny vän, och kanske även nyckeln för att ta sig från stan.

Originaltitel Monster Trucks
Regissör Chris Wedge
Manus Derek Connolly
Genre Animerad, Familjefilm, Action, Komedi, Fantasy, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Lucas Till, Jane Levy, Thomas Lennon, Barry Pepper, Rob Lowe, Danny Glover, Amy Ryan, Holt McCallany, Frank Whaley, Aliyah O'Brien, Daniel Bacon, Faustino Di Bauda, Jedidiah Goodacre, Samara Weaving, Stacey Scowley, Tucker Albrizzi, Chris Gauthier

dudson
2019-09-22
Charmig rulle man blir glad av. Får en del 80-tals vibbar faktiskt. Tillåmed dom där suspekta monstren gjorde en blödig. Skådisarna var riktigt bra åxå. Då spec Rob Lowe given i sin ärke slisk roll3)
Robkiller
2019-04-04
barnfilm som är rätt harmlös, men ändå lite charmig.
2017-10-06
På sätt och vis är ju inte filmen SÅ dålig. Det är en mycket klassisk historia som vi sett många gånger förut och det är lite sådär småsympatiskt med det onda storföretaget och miljöförstöring. Men, att på något sätt hylla bilar skär sig liksom lite med den poängen i filmen. Det stora problemet är nog att filmen är så totalt själlös. Paramount ville starta en ny franchise och det märks. Karaktärerna är så platta och tråkiga och känns mer som dom hör hemma på 80-talet än idag. Jag måste dock säga att jag gillar Tom Lennon. Och filmen är faktiskt ganska snyggt gjord, jag blev först riktigt impad av det då jag trodde budgeten var mindre än $50 miljoner, inte över $125. Så nä, blir en etta.