3.3

Monster's Ball

I en liten stad i den amerikanska södern har Buck, Hank och Sonny Grotowski i tre generationer arbetat som fångvaktare på en anstalt för dödsdömda. Hank är chef för gruppen som utför avrättningarna. Sakta vävs Hanks liv alltmer ihop med Leticias, änkan till statens senast avrättade man

Originaltitel Monster's Ball
Regissör Marc Forster
Manus Will Rokos, Milo Addica
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Billy Bob Thornton, Halle Berry, Heath Ledger, Peter Boyle, Sean Combs, Mos Def

Skapad 2019-12-22 av billybob

Skapad 2019-12-19 av
Hon är fattig, svart och i trettiofemårsåldern. Hon har en kriminell make som just skall avrättas, en tonårig son att ta hand om och kronofogden i hälarna. Han är runt de femtio; en vit, rasist...   Läs mer »

jp
2017-01-22
Mörk film men ändå med lite hopp om något bättre. En viss scen med Ledger gör ont att se.
RustyFilm
2016-12-07
Osentimentalt beskrivs de katastrofer som drabbar huvudpersonerna i denna berättelse. Handlingen centrerar kring ras- hat (riktat mot Amerikas svarta) och den påverkan svåra situationer kan ha på människor. Realistiskt och avspänt skådespeleri och Halle Berry är ju helt suverän.
2016-11-14
Det här är inte riktigt min typ av film men jag tycker ändå den är välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Fläskkäft
2016-03-04
Långsamt drama med många spännande, intressanta teman. Trasiga själar med minst sagt komplicerade liv. Det finns mycket att upptäcka och jag vill inte avslöja något alls. Halle's insats är inte solklart Oscar-material enligt mig. Billy Bob däremot som jag aldrig kunnat med i nån film tidigare gör här en riktigt bra roll. Som sagt tempot är mycket långsamt och det klär berättelsen mycket bra. Sevärd film men inget mästerverk!
andmoreagain
2015-11-17
Berry i all ära men Bobban är ju suverän i denna utmärkta film. Ja, den är faktiskt jävligt bra....och Peter Boyle! Hemsk men samtidigt rolig. Nära en femma.
2014-11-23
Jag håller verkligen med om att denna film känns väldigt långsam men jag tror inte heller den hade kunnats göra snabbare med tanke på handlingen. Skådespelet är riktigt bra och då främst Halle Berry som gör sin bästa prestation någonsin. Man ser att filmen har många styrkor men som helhet får den inte mig att jubla.
jasmin357
2013-07-31
väldigt stämningsfullt
Ful_fisk
2013-07-04
Filmen vill visa hemska, tragiska händelser och tar således i så att det spricker. Hade kunnat bli riktigt bra ifall den visat de ljusa sidorna lite bättre också, men nu blir det bara trist och överdrivet. Nåväl, Halle Berry (välförtjänt oscar-statyett) och Billy Bob Thornton agerar iallafall fantastiskt och slutscenen är riktigt fin. Synd bara att filmen är så trist.
Canaletes
2013-03-16
Inte riiktigt som jag förväntade mig. Filmen är rätt seg och innehållsfattig. Väldigt grova och många sexscener så kolla absolut inte den här filmen med familjen om ni inte vill ha en riktigt awkward moment! Skådespelriet av vissa väldigt dåligt men Halle Berry va rätt okej. Soundtracjet är iaf awesome! 5.2/10
Berniey
2013-01-14
Stämningsfullt och utmärkta skådespelare!