Monsters University

Innan Mike och Sully började jobba på Monsters Inc. gick de i skolan tillsammans. Det här är berättelsen om Mike och Sullys rivalitet under skolåren som sedan ledde till en stark och långvarig vänskap mellan de båda monstren.

Originaltitel Monsters University
Alternativ titel Monsters studentliv
Regissör Dan Scanlon
Manus Dan Scanlon, Robert L Baird, Daniel Gerson
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Billy Crystal (röst), John Goodman (röst), Steve Buscemi (röst), Aubrey Plaza (röst), Helen Mirren (röst), Nathan Fillion (röst), Charlie Day (röst), Alfred Molina (röst), Bonnie Hunt (röst), Dave Foley (röst), Sean Hayes (röst), John Krasinski (röst)

Ful_fisk
2018-02-20
Snyggt animerat, men klart mer klichétyngt än den första filmen. Jag garvade inte jättemycket heller Har många fina scener ändå och budskapet faktiskt fint. Absolut en film med sina brister, men den får godkänt till sist. Sympatiskt.

2017-06-08
Denne var riktig bra. Må se eneren snart.
Astrojacob
2015-08-11
Samma charm men lite längre mellan garven. Fyra ändå tack vare Mike o Sully!
Albion
2015-07-18
Klart sämre än ettan men Mike o Sully är lyckade figurer helt klart. Betyget stannar på en svag 3-
Maggan04
2015-05-23
Okej, men inte i samma klass som första filmen.
Jämte
2015-04-08
Som vanligt vill Disneys filmer få oss att fortsätta tro på våra drömmar och inte ge upp hoppet att nå dem. Väldigt enkel dramaturgi som sällan överraskar. Fast, ja, man får ju vad förväntar sig.
Suckram99
2015-03-29
Stor flopp! Hur kunde de ta bort Robert Gustafsson som Mike? Den engelska versionen får 3 och nosar på 4
Zebulonm
2015-03-17
Säger bara Mike Wazovsky......
erik.p
2015-01-03
Första halvtimmen rolig (en fyra), sen är det tyvärr en rätt lång nedförsbacke hela vägen ner till en stark tvåa.
Vesiru
2015-01-01
Håller med sparriskrigarn. Hade sjukt låga förväntningar på den här filmen men det överraskade mig.