2.3

Montana

Två ranchägare hamnar i en knepig sits när de erbjuds en hög summa pengar för deras mark. Vad går först, pengar eller ursprung?

Originaltitel Montana
Regissör William A Graham
Manus Larry McMurtry
Genre Drama, Western, 90-tal
Skådespelare Gena Rowlands, Richard Crenna, Lea Thompson, Justin Deas, Elizabeth Berridge, Darren Dalton, Scott Coffey, Michael Madsen, Jim Bishop, Dana Andersen, Frank Salsedo, John William Young, Michael Rider, Timothy James Sampson, Dean Norris

jonbo
2019-01-24
I det stora hela ungefär lika ointressant som de flesta tv-filmer på samma tema.
StureStenhög
2017-08-09
Mediokert och meningslöst. Det är väldigt svårt att bry sig det minsta om allt tjafsande kring ranchens framtid, och det är egentligen allt som filmen handlar om. Men det är förstås alltid kul att se Michael Madsen svina runt, man har varit noga med att inte ge honom några förmildrande drag, så att ingen ska behöva bli förvirrad. Även Lea Thompson får ses som ett plus, henne ser man lite för sällan. Men i övrigt är skådespeleriet ganska bedrövligt, och karaktärerna lite för såpaaktiga. Enbart för Madsen-fanatiker alltså, och det är väl egentligen inte värt det för oss heller