3.1

Montparnasse Bienvenüe

Paula var expert på rollen som flickvän men efter att nyligen ha separerat behöver hon uppfinna sig själv på nytt. Hon prövar olika roller och sammanhang men ingenting passar riktigt. Det enda hon är säker på är att hon har sin katt och sitt kvarter.

Originaltitel Jeune femme
Regissör Léonor Serraille
Manus Léonor Serraille, Clémence Carré, Bastien Daret
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Laetitia Dosch, Souleymane Seye Ndiaye, Grégoire Monsaingeon, Jean-Christophe Folly, Nathalie Richard, Arnaud de Cazes, Philippe Lasry, Léonie Simaga, Erika Sainte, Lila-Rose Gilberti, Zirek, Marie Rémond, Jean-René Lemoine, Bélinda Saligot

StureStenhög
2018-10-25
Den här sortens socialrealism ligger väl lite i tiden, och jag vet inte om den här filmen tillför så mycket till det. Till en början kändes huvudpersonen mest bara jobbig, men efterhand förstår man henne bättre, och då börjar jag också sympatisera med henne. Hennes kaosartade och rotlösa tillvaro är väl förmedlad, och om filmens idé var att försätta oss i hennes sinnestillstånd, så lyckas den bra med det
mammene
2018-04-30
Ovanligt jobbig människa och för att förstärka det hela så satt kameran rakt i hennes ansikte, vilket jag inte uppskattar. Visst kan människor vara jobbiga, men här kändes det rejält överdrivet och flamsigt, blev väl lite lugnare till slut, men jag var då rejält trött på människan. Nära en etta var det länge, men den repade upp sig lite på slutet.
Tonti
2018-03-16
Skicklig regidebut med bra flyt och oförutsägbarhet. Något av en flanörfilm fast i desperat tappning.
Galivan
2018-02-06
Det börjar mitt i handlingen och man får aldrig full klarhet över händelsen innan filmens början. Kameran är klistrad vid huvudkaraktären från början till slut. Tempot är ganska snabbt och stilmässigt lite "in your face". Huvudkaraktären övertygar inte med sitt nyckfulla och inkonsekventa explosiva beteende som känns lite uppskruvat. Klippningen är effektiv utan att filmen blir lidande. Har svårt att tro att hon inte känner någon, och ser inte poängen med storyn.
KimEkberg
2017-11-18
tres bon. verkligt fint plåt, och på helataget flott genomfört.