Monty Pythons Life of Brian - ett herrans liv

Brian föds samma dag som och i stallet bredvid Jesus. Hans liv skuggas ständigt av denne Jesus.

Originaltitel Life of Brian
Alternativ titel Ett herrans liv
Regissör Terry Jones
Manus Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin, Kenneth Colley, Terence Bayler, Carol Cleveland, Charles McKeown, Gwen Taylor, John Young, Neil Innes
Betygsantal 20905

goeran
2019-12-28
Terry Jones Life of Brian från 1979 är faktiskt en rätt roande film; alla skämt träffar inte rätt men det finns en hel del ljusa ögonblick. Mycket av det bästa står John Cleese för; hans insats och rollfigurer är oförglömliga. Betyg 3.
myslas
2018-12-31
En av de roligaste filmerna någonsin. Satir kan inte göras bättre.
wasteoftime
2018-06-09
Man blev rätt glad när man såg att Monty Pythons katalog (eller iaf stora delar utav den) numera finns på Netflix. Av en slump började jag med att se om den genom att se Life of Brian. Jag kan inte säga att jag tycker att den håller. Alls. Vissa saker är roliga. Några saker är hysteriskt roliga. Men över lag är det mest "meh".Det känns hattigt, hoppigt och osammanhängande. Ett gäng lösryckta sketcher i samma miljö. En klar besvikelse, om än inte dåligt. 0,4 på SH-skalan.

2016-09-22
Mange udødelige scener! +4.
2016-08-07
Monty Python i sitt fulla esse! Intresserad av religion och kristen som jag är bestämde jag mig för att se denna film och det ångrar jag inte! Klockren humor!

2016-04-10
Klockren satir och en av de roligaste filmer som har gjorts enligt mig. Särskilt Michael Palin är ett komiskt geni
JD
2016-03-25
Den bästa satir som någonsin gjorts över religiös och politisk fanatism.
cannibalrice
2016-03-06
Always look on the bright side of life, dudutdudutteduttudu...
Qhunden
2015-09-21
Lite väl tramsig och skränig för att den ska falla mig helt i smaken idag. Slutet är odödligt.
AlbinWesley
2015-07-01
Tokigt, och emellanåt tokroligt. Det är väl bra!