3.7

Moonlight

Ett porträtt av en ung mans liv från barndomen till vuxen ålder. Chiron växer upp i ett tufft område utanför Miami och kämpar för att finna sin plats i världen.

Originaltitel Moonlight
Regissör Barry Jenkins
Manus Barry Jenkins
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Trevante Rhodes, Ashton Sanders, Alex R Hibbert, Naomie Harris, Mahershala Ali, Janelle Monáe, André Holland, Jharrel Jerome, Jaden Piner, Patrick Decile, Stephon Bron, Shariff Earp, Duan Sanderson, Rudi Goblen, Edson Jean, Tanisha Cidel

2018-12-19
Fin film och absolut sevärd...
LillaBlåaMus
2018-10-20
Jag gillade slutet.
Robkiller
2018-02-11
Helt meningslöst och totalt ointressant.
pzun
2018-01-27
Vacker och hjärtskärande men som tidigare sagts , slutet är lite antiklimatiskt
Raimo_1985
2018-01-23
Jodå, mycket bra är den.
karlstadtös
2018-01-18
Fin och tragisk film, men slutet kom lite plötsligt.
lilebroer
2018-01-16
En stor besvikelse! Otroligt pretentiöst filmberättande av en tragiskt tunn historia. Långt ifrån den barriärbrytande film som jag trodde jag skulle få se. Verkligen en enorm besvikelse och ytterligare ett bevis på hur skadad jag har blivit av the Wire. David Simon la ribban på en nivå som jag har svårt att se att någon förortsberättelse någonsin kommer att ens komma i närheten av.
dafreakish
2018-01-16
Magnifikt och genommänskligt drama som tack vare strålande skådespeleri samt ett intelligent manus skapar känslor man kan ta på. Scen efter scen beskrivs mänsklighetens alla sköraste sidor. Det är sorgligt, varmt och vackert. Välförtjänt Oscar utan tvekan.
Zipper
2017-12-28
Förvånande att något så lågmält kunde vinna bästa film på Oscarsgalan. Riktigt fin.
emilstjernholm
2017-11-26
Välspelad och lågmäld film. De första två episoderna känns helt klart starkast men även om jag ställde mig tveksam till karaktärsutvecklingen i tredje delen växte även den på mig. Oscar bait, javisst, men riktigt välgjort och med fint foto.