2.1

Moonwalker

Michael Jacksons vän Kellie har blivit kidnappad av Frankie LiDeo och Michael måste nu ge sig ut på ett farligt uppdrag för att rädda henne. Filmen är fylld med musikvideos anpassad till filmen så som Smooth Criminal, Bad och Speed Demon m.m.

Originaltitel Moonwalker
Regissör Jerry Kramer (I), Colin Chilvers, Jim Blashfield
Manus David Newman
Genre Fantasy, Musikal, 80-tal
Skådespelare Michael Jackson, Joe Pesci, Brandon Quintin Adams, Kellie Parker, Sean Lennon

Skapad 2009-09-09 av Rollywood
Man brukar säga att ”80-talet lyste i neon” men det lyste också med en annan sak. En man som var större än alla andra under detta årtionde. Jag talar förstås om ”The King of Pop” Michael Ja...   Läs mer »

federico033
2016-10-03
Märklig film med ett par musikaliska högpunker. Smooth Criminal är väl det bästa som kom från filmen
Anticbiotic
2015-04-18
Aj, min hjärna.
skugge
2014-09-13
Sett den här minst 30 ggr när jag var liten. Håller inte så bra idag tyvärr!
Ima_Tree
2014-06-26
"Eddie Murphy! You don't quit makin' fun of me, I'm gonna come over there and moonwalk all over your ass!" Det är för fascinerande för att få totalt bottenbetyg.
Suverän
2012-07-05
Älskar verkligen Michael, på alla sätt och vis, han är och förblir helt makalös, men detta är inte bra. Men som de flesta andra tycker också jag att Smooth Criminal-segmentet är helt jävla outstanding.
Levitt
2012-05-10
Wanna get high?
Björn1
2012-03-03
En lysande inledning räddar en annars vilsen film. Mycket svag tvåa!
tobgbg
2012-01-04
Otroligt dålig. Fantastiskt rutten. Ofattbart usel. Osammanhängande story, fruktansvärt dålig skådespelarinsatser, oerhört dåliga visuella effekter och mestadels fula och usla animationer. Detta är en soppa utan dess like. Michael måste haft storhetsvansinne upphöjt till tio när han bestämde sig för att göra detta. Det är bland det sämsta jag har sett överhuvudtaget och då jag ändå ett die hard michael fan sen barnsben. Detta var oerhört nära att vara helt och totalt outhärdligt men något får mig ändå att sitta kvar framför tv:n. Det enda minimala plusset är videon/uppträdandet till låter Smooth Criminal. Undvik om ni kan.
Klintan911
2011-08-07
"Smooth Criminal" är förstås filmens höjdpunkt, men resten är inte heller så värst dåligt.
iya
2010-11-25
Det enda som är bra i filmen är Smooth Criminal, resten är bara mindfuck.