2.1

Morbius

Biokemisten Michael Morbius försöker bota sig själv från en sällsynt blodsjukdom, men han infekterar sig själv oavsiktligt med en form av vampyrism istället.

Originaltitel Morbius
Regissör Daniel Espinosa
Manus Matt Sazama, Burk Sharpless
Genre Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Jared Leto, Michael Keaton, Adria Arjona, Jared Harris, Matt Smith (I), Tyrese Gibson, Bentley Kalu, Corey Johnson, Charlie Shotwell, Archie Renaux, Tom Forbes, Clara Rosager, Al Madrigal, Ruth Clarson-Horrocks, Kadrolsha Ona Carole, Amanda Perez, Dave Simon, Abraham Popoola

PeterTheW
2022-05-29
Jeeeeeeeeeezzzz. Ingen i produktionen kan vara nöjd. Möjligen ljudteknikern.
pungsnigel
2022-05-26
Börjar bra men sen blir filmen bara allmänt ful.
Engravadlax
2022-05-17
Median-Marvel. Matt Smith ser ut som en Bogdanoff.
Jockflake
2022-04-12
Ganska Ok, men förutsägbar Origin story. Första halvan är intressant, sen slösas andra halvan av filmen bort på en fruktansvärt lam och smärtsamt förutsägbar "uppgörelse". Kan med och ge den en 3'a, men kommer det en film, som fortsätter där denna slutar (Där denna film borde börjat!), så kan det nog bli en intressant film jag kan se fram emot. Frågan är om en sådan film blir av, när denna knappt godkända film, berättigat fått ett så svalt mottagande. Synd, för det finns potential i Leto's Morbius.