Mord i panik

En kvinna drar in sin älskare - en polis - i ett mord. Polisen tar hand om utredningen och rentvår sig själva. Men icke kunde de två turturduvorna förutse att polisens bror - en ambitiös detektiv - anar ugglor i mossen...

Originaltitel The Man Who Cheated Himself
Regissör Felix E Feist
Manus Philip MacDonald, Seton I Miller
Genre 50-tal, Film-Noir, Kriminalare, Drama
Skådespelare Lee J Cobb, John Dall, Jane Wyatt, Harlan Warde, Harlan Warde, Alan Wells, Tito Vuolo, Mimi Aguglia, Charles Arnt, Marjorie Bennett

Albion
2022-02-24
På det hela en sevärd noir inte minst tack vare Lee Cobb. Filmen börjar väldigt bra första halvtimmen men tappar lite efterhand kan jag tycka. Betyget blir en 3;a till slut
Tonti
2021-12-10
Återigen en väldigt fin Frisco-skildring i noirform. Tycker denna håller sig ett klart snäpp över standardnivån, inte minst i den fantastiska upplösningen. Förstås lite förutsägbart ändå, men ganska nyanserade karaktärsporträtt.
C12
2017-06-03
Bra story, lite tamt berättad.
Czechflash
2008-05-25
En ok film-noir, men saknar höjderna som många av de bättre har. Lee J. Cobb och John Dall, som spelar polisbröderna, är båda bra. Däremot känns inte Jane Wyatt lika inspirerande. Bra handling, men kanske att man borde lagt upp det lite annorlunda för tittaren för att ge mer spänning.
kungkalas
2008-04-12
Lite seg sista halvtimmen, men storyn var schysst å det var ett spännande upplägg i början.
GeneralBussig
2007-05-26
är den rafflande?
Nnikk
2006-12-23
Lite fattigt slut, annars stark fyra.
lekke
2006-08-10
Kuriosa: Filmens spännande slutscener utspelar sig på samma plats under Golden Gate-bron som i Hitchcocks "Vertigo".