3.4

Mord i sinnet - Bad Seed

En rad brutala mord leder Tony den ökände mördaren "Mack The Knife" på spåren. Problemet är att denne nu är rehabiliterad och läser som student i Tonys kriminologiklass på universitetet.

Originaltitel Wire in the Blood - Bad Seed
Regissör Alex Pillai
Manus Niall Leonard
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Robson Green, Hermione Norris, Mark Letheren, Emma Handy, Mark Penfold, Jo-Anne Stockham, Paul Hilton, Nicholas Sidi, Dean Andrews, Jethro Skinner, Alexander Newland

BROBJO
2011-12-07
Mycket bra som vanligt, som Ola_S skriver skriver stark trea, men jag kan inte hålla med om jämförwlsen med en svensk deckare, då hade det snarare varit en stark fyra.
MaraJade
2011-06-14
Ett bra avsnitt. Fallet var intressant och sidohandlingen med Carol passade bra in i handlingen. Slutdialogen inne på Carols kontor var charmig.
Ola_Schubert
2010-04-02
Ett mycket bra avsnitt. Utan tvekan en stark trea i betyg. Detta skall ses i jämförelse med andra avsnitt i serien. Jämfört med svenska deckare så är det snarare en svag fyra det är frågan om.
Arensberg
2009-12-13
så jävla synd att carol jordan börjar bli tony hills marionett!!! varför leder inte han alla utredningar ffs han löser ju endå alltid allt, fett irriterande, i början var ju jordan och hill ett bra radarpar och den sexuella spänningen kändes autentisk, detta suger lite nu alltså...