3.6

Mord i sinnet - Nothing but the Night

En kvinna blir hämningslöst ihjälslagen med ett strykjärn. Andra offer går än mer bisarra öden till mötes. Tony och Carol står handfallna inför en iskall mördare som tycks vara svårt psykotisk och som snart kommer att slå till igen.

Originaltitel Wire in the Blood - Nothing but the Night
Regissör Andrew Grieve
Manus Alan Whiting
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Mark Letheren, Robson Green, Hermione Norris, Emma Handy, Peter Sullivan (III), Mark Penfold

BROBJO
2011-12-08
Mycket bra som vanligt, jag älskar denna serie!
MaraJade
2011-06-27
Tony Hills problem vid sidan av fallet var nog ändå bäst i hela avsnittet.
Ola_Schubert
2010-03-27
Lugnare tempo i denna film och för en gång skull lite karatärsutveckling. Vilket känns skönt efter "Torment". Men detta kompenserar inte för att filmen kändes lite mindre engagerande. Dessutom ett ev hål i intrigen, såvida inte TV:en hade inbyggd hårdiskspelare med minnesfunktion. En mycket svag fyra får det nog bli, mest i jämförelse med andra deckarserier, snarare än de bästa avsnitten ur "mord i sinnet", men det är nätt och jämt.
Arensberg
2009-12-16
nej det är nu det börjar barka åt helvete, tony hill har alltid automatiskt rätt och mörderiet blir mer och mer långsökt, dessutom saknas stringensen i detta avsnitt, JAG SER HÅL OCH MASKOR I PLOTEN FFS!!!