3.9

Mord i sinnet - The Mermaids Singing

En seriemördare använder klassisk tortyrteknik för att ta livet av ett flertal män. När polisen med kriminalinspektör Carol Jordan i täten står handfallna kallar man in experthjälp från kriminalpsykologen Tony Hill, som med sina annorlunda metoder kommer en mycket obehaglig galning på spåren.

Originaltitel Wire in the Blood - The Mermaids Singing
Regissör Andrew Grieve
Manus Patrick Harbinson
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Robson Green, Hermione Norris, Elaine Claxton, Alan Stocks, Kaye Wragg, Mark Letheren, Ben Price, Philip Whitchurch, Tom Chadbon, Doreene Blackstock

Ola_Schubert
2010-03-14
Lägger detta, det bästa avsnittet hittills till min top 100 lista och höjer det därmed till en mycket stark fyra
Ola_Schubert
2010-03-05
Vilken skön psykolog! Synd bara att man inte hade en djupare karaktärsutveckling och en mer tilltrasslad intrig. Dessutom vill jag varna för att se "kommer i nästa avsnitt" i slutet av del ett. Hade man inte, redan innan dess, förstått den lilla twisten, så gjorde man det då. Sätter dock en stark fyra, tills vidare pga en härlig huvudkaraktär, intressant intrig och en mycket effektivt berättad historia, som dock skulle kunnat bli ännu intressantare om man lagt till 30-60 minuter. Otroligt, jag hade inte ens brytt mig om att lägga till denna film till min filmsamling och kom på att jag hade ett antal fyror till, i samma serie, liggade där! Betyget jag satt är provisoriskt, får se hur jag ser på saken när jag sett de andra avsnitten. Lägger inte filmen till min "top 100" lista heller nu.
JaxJulle
2010-01-29
Suverän serie, och tonen sätts direkt i första avsnittet.
MaraJade
2009-12-04
Ett starkt avsnitt, jag ser fram emot att se resten av säsongerna.
Arensberg
2009-12-02
älskar verkligen Hermione Norris! Men är titeln ironisk? Det finns ju inte en jävla sjöjungfruref. i hela filmen! Bara de där klychiga körerna, är det de de refererar till? Är detta meta-britcrime?
OffTheGround
2009-06-23