2.7

Mördande dessert

Gruvarbetare upptäcker smaskig gegga och säljer den som efterrätt. Geggan börjar dock ta över folks hjärnor...

Originaltitel The Stuff
Regissör Larry Cohen
Manus Larry Cohen
Genre 80-tal, Skräck, Komedi, Science Fiction, Mysterium
Skådespelare Michael Moriarty, Danny Aiello, Paul Sorvino, Garret Morris, Patrick O'Neal, Andrea Marcovicci, Scott Bloom

Jaganatha
2017-04-11
Har Larry Cohen gjort något som inte skriker B-FILM, B-FILM, B-FILM? Med det sagt, vill jag bara säga att denna film är rätt underhållande och sevärd. Michael Moriarty gjorde några av sina främsta rollprestationer i Cohens oändliga katalog av skräpfilmer.
Kimchi
2016-10-16
Väldigt underhållande, magnifik dialog och tidsenliga oneliners. Dessutom med en hjälte som är en riktig idiot, det är svårslaget. Manus, skådespeleri osv är skitkasst så landar väl ändå i en respektabel 3:a
jingoo
2016-07-27
Första halvan är riktigt bra, men när intrigen runt The Stuff nystas upp så blir det hela platt som en pannkaka. Sedan är det Temple of Doom-varning på den lille killen och kvinnan, som bara tycks vara med i filmen för att råka illa ut och skapa lite extra motivation för vår superdryga hjälte.
idd
2016-02-24
Hyfsad idé men sjukt blaskigt utfört.. Se They Live eller The Blob istället..
ItalyErik
2015-06-01
Larry Cohen levererar ännu en underhållande b-film! Han ska tydligen själv vilja bli kallad "lågbudgetfilmens Hitchcock" och jag är beredd att hålla med om den saken.
dudson
2015-01-04
Egentligen en hel knasig film" Choclat chips Charlie hahaa Sen är Paul Sorvino helt klockren i sin roll. måste bli en kult 3a till the Stuff.
karlmats
2014-11-25
Njae jag kommer aldrig över det faktum att Michael Moriarty är en riktig dolme och att alla ska prata så förbannad konstlat. För en parodi på konsumerismen tycker jag John Carpenters "They Live"är överlägsen på alla sätt. Vissa fulsnygga effekter men överlag blir jag aldrig speciellt indragen i detta äventyr (som till sin förtjänst flippar mer än jag hade trott). En svag 2a.
haajen
2014-04-13
Cohen kan det här med lågbudget, underhållande satir som faktiskt lyckas bli lite genuint spännande. Den är snabb, aldrig tråkig, oväntat smart och Moriarty är helskön, bra B-film helt enkelt!
Malfunction
2014-01-14
Blåst film med övertydligt budskap och lustiga effekter. Ännu ett exempel i en lång rad filmer jag gillar utan att dom egentligen är särskilt bra.
jeremy_jones
2013-02-15
Med lite god vilja köper jag den här som en ganska nice satir över konsumtionssamhället. (3/6)