1.6

Mördande legender 2

Det var med filmen "Mördande legender" som allt började, och nu fortsätter det. Amy Mayfield studerar film på Alpines universitet och kämpar för att slutföra sin avslutningsfilm baserad på moderna myter. Men en efter en dör hennes medarbetare i hemska "olyckor" i de moderna myternas anda. Amy inser att hon måste ta reda på vem som motarbetar henne innan hon också blir ett av mördarens offer.

Originaltitel Urban Legends: Final Cut
Alternativ titel Mördande legender - Final Cut
Regissör John Ottman
Manus Paul Harris Boardman, Scott Derrickson
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Joey Lawrence, Anthony Anderson, Matthew Davis, Jessica Cauffiel, Loretta Devine, Anson Mount, Jennifer Morrison, Eva Mendes, Jacinda Barrett

Dele
2018-10-20
Logiken får en skicka långt ut i rymden, men tycker denna faktiskt var snäppet bättre än ettan. Hysteriskt, tramsigt och krystat är det såklart men också hyfsat välkomponerat och underhållande under tiden.
2016-10-16
Tycker det här är den bästa delen i trilogin, även om ettan också är väldigt bra.
produr
2016-10-14
Det var evigheter sen jag såg den men var inte Rebecca Gayheart med på slutet som sköterska om jag inte minns fel.Hon borde stå med i rollistan
2015-06-14
Snabbt ihopsatt uppföljare som naturligtvis inte alls håller samma "kvalité" som första Urban Legend. Även här rids det på vågen av Screams succeér och vi fär ett gäng korkade ungdomar i collegemiljö samt en maskerad mördare. Varken spännande, blodig eller ens genomtänkt även om det betydligt sämre titlar på samma tema. Morrison var åtm söt i huvudrollen och slutscenen var rätt kul om man har första filmen i färskt minne.
2014-10-30
Jag gillade 1:an skarpt för det fanns spänning och unga skådisar man kände igen. Denna uppföljare är dock bara plågsamt tråkigt och smärtsam utan kvalitèer. Jag mår dåligt av minnen av filmen.
schramm
2014-06-23
Inte lika jävla illa som första filmen, men det betyder inte så mycket med tanke just på hur jävla illa första filmen var. Uraban Legends 2 är bara skräp som man glömmer en minut efter man stängt av. Och aldrig ser om.
Virrpanna
2012-05-13
Gillar första filmen, men denna, nej.
Robkiller
2011-12-10
Man försöker göra en uppföljare till en rätt usel slasherfilm i collegemiljö... men man har ungefär noll i budget... så man kommer på den dumma idén att man ska göra en film som handlar om att göra en film med noll i budget... helt ointressant och hyfsat uselt genomfört på alla punkter.
Ghostface
2011-10-16
Trist på alla sätt och vis trots den lättsamma collegemiljön. Se Scream 2 istället om den här genren sökes.
Taandborste
2010-12-29
Den första filmen tyckte jag var rätt charmig, även om jag aldrig lyckas ta mig upp till ytan när jag drunknar i Jared Letos blå ögon. Men det här var bara en enorm snoozefest!