3.3

Morden

Ett lik hittas i en blindgång i ett gammalt vattenfyllt schakt på Skärsö, en gammal militärö i Stockholms skärgård. Fyndet visar sig ha kopplingar till kriminalkommissarie Cege Ljungs första fall för nästan 25 år sedan. Fristående fortsättning på Graven.

Originaltitel Morden
Regissör Anders Engström
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Mysterium, Mini-serie, Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Kjell Bergqvist, Annika Hallin, Jens Hultén, Cecilia Nilsson, Göran Ragnerstam, Sten Elfström, Mats Flink, Ellen Jelinek, Stefan Sauk, Inga-Lill Andersson, Karin Bergquist, Johan Hedenberg, Amanda Ooms, Marie Richardson, Lotta Tejle, Björn Kjellman

2019-11-19
Riktigt tröttsam film!!!
Nalleman
2018-12-28
Förvånansvärt bra trots Kjell Bergqvists medverkan.
AlbinWesley
2016-05-15
Jag har svårt för Annika Hallin alltså, övriga i polisgruppen tycker jag är helt underbara i sin gruppdynamik och som karaktärer. Och jag tänker att det inte gör så mycket att jag irriteras av Hallin och hennes karaktär, det är liksom helt okej. Bra serie!
2014-12-30
Denna fristående uppföljare till den fina och briljanta miniserien Graven lyckas inte uppfylla mina höga förväntningar. Sanningen är att det är först i det sista avsnittet som jag känner mig engagerad. Synd.
Sundberg
2012-10-13
Klart sämre än Graven men ändå... Söndag och denna alltså!
Xenox
2012-06-23
Denna serie är inte riktigt lika bra som "Graven". Under vissa perioder blir den lite småseg även om den för det mesta håller hög klass. Jag gillar själva fallet i den här serien och sista avsnittet är riktigt bra och innehåller en överraskande vändning.
Christofer
2012-05-07
Inte riktigt samma stämning som i Graven. Däremot blev det tyvärr lite väl mycket av allting under sista minuterna, där kunde man faktiskt skrivit ett bättre manus. Ragnerstam är inte lika härlig här heller som han var i Graven, men han gör det ändå bra. Överlag totalt sett godkänd underhållning.

2012-04-11
Nästan lika bra som Graven. Gillar hur storyn är uppbyggd på samma sätt med flera olika trådar som vävs ihop på ett imponerande sätt. Riktigt bra miniserie som jag säkerligen snart blir sugen på att se igen. 7 av 10.
ryderup
2011-12-28
Betydligt bättre än graven.
Muzzic-Maria
2010-09-22
Här inte sett Graven - än. Men jag gillade den här. Bra skådespelarprestationer från samtliga. Lite seg men en hyfsat spännande intrigen mest hela tiden. Ska bli kul att se Graven sen!