3.1

Morden i Midsomer - Domedagen

Invånarna i byn Midsomer Mallow fruktar att de inte ska vinna utmärkelsen "The perfect village" när en tjuv och kvinnokarl från trakten blir brutalt mördad med en högaffel. Det värsta är att det inte råder brist på misstänkta.

Originaltitel Midsomer Murders - Judgement Day
Regissör Jeremy Silberston
Manus Anthony Horowitz
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Laura Howard, Timothy West, Hannah Gordon, Richard Hope, Marsha Fitzalan, Maggie Steed, Orlando Bloom, Toby Jones

picklessmulan
2015-12-25
Detta var ett av de bättre avsnitten faktiskt. Inledningen var fantastisk! Miljöerna passade perfekt in i filmen och manuset och upplösningen var mycket bra. Svag 4a
annihilat0r
2012-01-23
Vi började oskyldigt rulla våra första kvällstacos till "Midsomer Murders - Judgement Day". Under tiden vandrade prologen förbi som en härlig tändsticka, och inte för en sekund tvekade vi på vad som komma skulle. Då såg vi plötsligt en säng där en man och en kvinna låg och kramades. Då vände sig mannen om och tiden stannade. Orlando Bloom i Midsomers, skrek jag. Nej, mumlade hon till mig. Jo, det var fan i helvetet, må gud vara med mig, den livs levande Orlando Bloom. I Midsomers. Mot John Nettles.
Nathalena
2011-08-09
Haha, lille Bloom
yrkeschaufföre
2009-12-03
Otäck i början. Jag gillar när det handlar om Joyce.
embla13
2009-08-10
Gud vad lång den var! Hade varit mycket bättre om den varit kortare. Menmen det gick och se. Och Bloom var med, gillade faktiskt honom i sin roll.
Arensberg
2008-07-27
ja bloom är verkligen hemsk!!! men lite klurigt var det allt, och många fina brittiska biroller, skumt dock att någon har lagt in barry jackson i detta avsnitt: han är ju inte med!! de har ju en annan forensicsnubbe!!
Luciphere
2007-11-03
Oväntat! Orlando Bloom i ett Midsomer-avsnitt. I övrigt en bra episod med klurig mordgåta. Dock inte lika många charmiga humoristiska inslag denna gång.
Glorfindel
2007-11-03
Lite tafatt till en början, men den tar sig.
lakritsrem
2007-10-09