Morden i Midsomer - Ring ut era döda

I Midsomer Wellow blir byns klockringare mördade en efter en. Gruppen leds av Peter Fogden, som är fast besluten att vinna den stundande tävlingen för att därigenom få sitt namn inskrivet i Midsomer Wellows klockringningshistoria. Vid varje mord lämnar mördaren en mening ur en barnramsa bredvid kroppen, men ett av meddelandena anspelar på en händelse långt tillbaka i Midsomer Wellows förflutna.

Originaltitel Midsomer Murders - Ring Out Your Dead
Regissör Sarah Hellings
Manus Christopher Russell
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Barry Jackson, Hugh Bonneville, Dugald Bruce Lockhart, Harry Burton, Graham Crowden, Jamie de Courcey, Carmen du Sautoy, Clare Holman, Gemma Jones

yrkeschaufföre
2010-10-26
Detta manuset måste väl komma ifrån soptunnan? Här fanns inte mycket som intresserade mig.
Arensberg
2009-11-05
ett fruktansvärt undermåligt avsnitt, och en trist upplösning, man märker att de inte riktigt tänkt till liksom.
teddybjorntjej
2007-03-02
jätte bra serie
achtunghif
2006-12-31
Haha, det här är nog den enda säsongen som jag riktigt minns speciellt. Jag gissade chansade rätt på varenda mördare väldigt tidigt under varje avsnitt, haha.