2.8

Morden i Midsomer - Dödad i gryningen

En släktfejd som har sitt ursprung i en avrättning som ägde rum under första världskriget väcker fortfarande heta känslor. Ett practical joke som går snett blir upptakten till en ny mordutredning för Barnaby och Jones. Den här gången i en miljö där känslorna kokar.

Originaltitel Midsomer Murders - Shot at Dawn
Alternativ titel Shot at Dawn
Regissör Richard Holthouse
Manus Michael Aitkens
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare George Cole, Donald Sinden, Samantha Bond, Barry Jackson, Jason Hughes, John Nettles, Gemma Craven, Malcolm Sinclair, Brian Capron, Charlotte Lucas, Jane Wymark, Charlie Covell, Grant Ibbs, Lloyd Hutchinson, Tom Harper (II)

Delirium
2010-11-07
Ett sjukt roligt avsnitt, släktfejd när den är som värst! :)
yrkeschaufföre
2009-11-29
Den här gillade jag, störig släkt men den är ju inte min så det kvittar!
ladyvengeance
2008-07-08
Alltså, småkaraktärerna i midsommer blir bara roligare för varje säsong.
mammene
2008-07-07
Det här avsnittet var rörigt och lite för osannolikt.
HerrArne
2008-07-04
Seg story och överspel. Tämligen bortkastad tid.
Arensberg
2008-07-04
jag tycker den var kul, elelr så var jag bara full...mkt sexprat haha! och man visste ju direkt att dottern var flata!!
The_monsterman
2008-07-03
Vad är det här för trams?! För att vara Morden i Midsomer så var det här ett verkligt bottennapp!
OffTheGround
2008-07-02
Nä, det här är inte bra. Det värsta är att det inte är uselt heller. Bara uttjtatat, tråkigt och oengagerande.
Luciphere
2008-07-02
Två familjer i fejd i detta ganska urflippade avsnitt med åtanke på t. ex. alla radiostyrda mojänger och maskiner. Midsomer skall vara lättsamt men inte så hääär fåningt. Innehåller bl. a. rullstolstornering, traktor utan förare, radiostyrd bil med bomb, catfight och till och med en nakenscen! Kriminalhistorien i sig själv hyfsad, men under medel.
AsianDawn
2008-07-02
Rätt kul, dock med en tam avslutning.