Morden i Midsomer - Skrivet i blod

Gerald Hadleigh, sekreteraren till författarcirkeln i den stillsamma byn Midsomer Worthy, vill inte bjuda in den bästsäljande författaren Max Jennings till ett av deras möten. När Hadleigh hittas död morgonen därpå, brutalt ihjälslagen, önskar de andra medlemmarna att de hade lyssnat på honom. Barnaby och Troy upptäcker att Hadleigh var något av ett mysterium, som saknar både personnummer, släktingar och vigselbevis, trots bröllopsfotot som är uppsatt i hans hem. När ännu en kropp hittats har de ett dubbelmord på halsen.

Originaltitel Midsomer Murders - Written in Blood
Regissör Jeremy Silberston
Manus Anthony Horowitz
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Laura Howard, Barry Jackson, Anna Massey, Joanna David, David Troughton, John Shrapnel, Jane Booker, Robert Swann, Una Stubbs

picklessmulan
2013-12-29
Mycket bra Underhållning!! Dramaläraren är ju grymt rolig! En Spännande del med mycket humor och bra skådespel. Bättre än ettan. Förtjänar en Svag 4a
vieekk
2011-08-22
Jag förstår förvisso inte vad Midsomer Murders har att göra på Filmtipset då det som bekant är en TV-serie, men samtidigt kan man fråga sig vad Beck gör här då den filmserien spelar spelet enligt samma förutsättningar. En TV-serie måste ha en balans mellan tiden man lägger ned och avkastningen och tråkigt nog finns det ingen avkastning i dessa polisberättelser: återkommande karaktärer som utvecklas minimalt genom varje återseende. Som ni märker är jag ganska utled på hela polisscenen, men nog om det. Jag har sett ett anständigt antal mordutredningar med inspektör Barnaby och just detta avsnitt är väl inte den skarpaste kniven i lådan. Det blir alldeles (väldigt mycket alldeles!) för lavat mot slutet, tyvärr. Ändå har de flesta konkurrenterna (typ Beck, nya Wallander, CSI, med flera) inte mycket att sätta emot. Midsomer Murders duger för en stunds slöunderhållning, men det är inget jag planerar att investera mer tid i även om det finns någon slags gemytlig sagostämning där med den idylliska, engelska landsbygden. 2/5
arruba
2009-09-14
Tyckte du om del 1 så kommer du tycka om denna. Bra underhållning.
MrMario
2009-08-01
Bra film
Paddyeahh
2009-03-26
Supermysig!
Mysharry
2009-03-11
De har redan hittat formen. Varför ändra ett vinnande koncept. Otroligt härligt serie.
Jonnalill
2008-08-13
Intelligent och avancerat vältänjd story. Perfekta skådespelare för filmens karaktärer! Himla skönt med engelsk kvalité!
Arensberg
2008-07-05
ja första säsongen är verkligen toppen!!
Slaskhinken
2008-03-31
den absolut bästa i hela serien. Hade aldrig kollat på så många vsnitt om inte denna fått mig hooked
eluned
2008-01-31
nja, inte lika bra som de andra jag sett än så länge. stark tvåa.