Morden i Midsomer - Vem dödade Cock Robin?

En pubägare ringer Barnaby när den lokala doktorn, Oliver Burgess, tror att han har kört på någon på vägen hem. Barnaby träffar en gammal kriminell bekantskap, Melvyn Stockard, som nu är godsägare av Newton Magna. Stockard påstår sig vara en omvänd man men han ogillar sin dotters stundande giftermål. När en av bröllopets deltagare hittas död i en brunn kopplas Barnaby in.

Originaltitel Midsomer Murders - Who Killed Cock Robin?
Regissör David Tucker
Manus Jeremy Paul
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Barry Jackson, Patrick Drury, Mick Ford, Jonathan Hackett, Polly Hemingway, Noah Huntley, George Innes, Barry Jackson, Larry Lamb, Jane Lapotaire, Gabrielle Lloyd, Sean McGinley, Ian McNeice, Malcolm Storry

picklessmulan
2016-01-14
Ett bra avsnitt med spännande story och intriger. Bra skådisar också. Intresset hålls upp rakt igenom hela filmen. Stark 3a
Mysharry
2011-06-22
Svag trea och krystad story. Barnaby är inte i högform i den här historien.
yrkeschaufföre
2010-08-29
Den innehåller nästan alla klassiska ingredienser men den når inte några höjder - en ganska svag trea.
MrMario
2009-08-01
bra serie
goeran
2008-01-04
Ett rätt hyggligt avsnitt; men kanske lite ansträngd story.
Luciphere
2007-12-30
Ex-brottsling som blivit godsherre, bröllop, otrohet, hästar, etc - och som alltid - en bra kriminalstory. Inget extraordinärt över denna episod dock.
Arensberg
2007-10-04
alltså detta avsnittet började ganska bra, dessutom var ju kate maberlys syster med! men sen dalar det långsamt för att ackumulera i en helt horribel och meningslös upplösning. jag gillar barnaby etc, men ofta faller de precis innan mållinjen tyvärr.
Lodger
2007-09-01