2.8

Morden i Sandhamn - I fel sällskap

Minna försöker skydda en nybliven mamma som jagas av sin våldsamme man. Nora är mitt uppe i ett nytt brottmål samtidigt som hon planerar för bröllopet. Jonas brottas med avundsjuka efter nyheter om möhippan.

Originaltitel Morden i Sandhamn - I fel sällskap
Regissör Mattias Ohlsson
Manus Camilla Ahlgren, Martin Asphaug
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jakob Cedergren, Alexandra Rapaport, Sandra Andreis, Stefan Gödicke, Jonas Malmsjö, Anki Lidén, Lotta Tejle, Hanna Alström, Linus Wahlgren, Tobias Aspelin, Erik Bolin, Anna Wallander

Murvel48
2019-02-14
Ett överraskande bra avsnitt - och det är i första hand Linus Wahlgrens förtjänst.
Christofer
2018-07-31
Sett 2018-04-25: Inte fullt så illa som väntat med tanke på castingen av Nicke W. Det tog sig faktiskt och blev helt okej för att vara denna franchise.
Bozze80
2018-06-12
Efter de två tidigare bottennappen så kom den här, och det var faktiskt en positiv överraskning! Wahlgrensläktet är ju överlag ganska patetiska, men här imponerar Linus så smått som psykopatiskt kräk. Även i övrigt så tycker jag att filmen lyckas väl med manuset (även fast det finns ett par logiska luckor....) och är klart spännande.
Pandorasask
2018-05-10
Denna film tar serien till nya höjder och inte till det positiva direkt! Fler logiska luckor i en kriminalfilm har jag nog aldrig sett och manuset är så krystat att man kunde trott att det skrevs av försteklassare som nyss lärt sig hur man skriver ett manus. Skådespelet är i denna film om möjligt ännu sämre och likaså klippningen. Inte ens det fina fotot kan rädda den här filmen från att få mer än en etta.