2.7

Morden vid Wolf Creek

Tre backpackers på en avskild plats i Australien hamnar i fara när de tar emot hjälp av en vänlig lokalinnevånare.

Originaltitel Wolf Creek
Regissör Greg McLean
Manus Greg McLean
Genre Kriminalare, Thriller, Äventyr, Skräck, 2000-tal
Skådespelare John Jarratt, Cassandra Magrath, Andy McPhee, Kestie Morassi, Guy Petersen, Nathan Phillips, Gordon Poole, Jenny Starwall, Aaron Sterns

Manickplay
2020-10-13
Såg filmen på bio när vi ”backpackade” i Australien 2006. Klassisk ”slasherskräck” i härliga miljöer. Gillar man klassiker som TCM så kommer man att älska denna. Svag 4:a.
andmoreagain
2018-11-24
Jora, förmodligen lite bättre än en standardslasher vilket vi kan bjussa på en snäll trea. Dock inte överraskande eller chockerande bra.
2017-12-22
Faktiskt obehaglig film, som borde vara alla backpackers mardröm....
Totenkopf
2016-12-06
Det som var bra var att handlingen ändrades rätt bra så det inte blev så förutsägbart.
2016-10-22
Ganska bra och spännande film med bra skådespelare. Svag 4:a.
Pos
2016-10-22
Sämsta skiten jag sett på ett tag. Huvudkaraktärerna är så jävla korkade att det är löjligt. Gillar idén men utförandet är under all kritik. Helt otroligt att detta var en relommenderad trea.
Krantzylvania
2016-06-07
Bättre än ad skräckfilmer brukar vara, man var dock förbannad på karaktärerna genom hela filmen
JimmyChris
2016-03-22
Förvånadsvärt bra. Hade mycket lägre förhoppningar. Stabil 3:a. Intressant antagonist.
Engravadlax
2015-04-15
Fan, 30 min in börjar jag vänta mig skräckscifi, men det visade sig vara Motorsågsdeliverance: Australien. Gick väl att se på, men jättegripande vet jag inte om jag tycker att det är. Lol @ svenskarna i slutet.
DanjelFalck
2015-03-04