2.6

Två tyskar träffas och åker till Ibiza där de lever ett avskuret och känslofyllt liv tillsammans i vackra landskap (med sina droger). Musik av Pink Floyd.

Originaltitel More
Regissör Barbet Schroeder
Manus Eugène Archer; Mimsy Farmer
Genre 60-tal, Drama, Romantik, Kriminalare
Skådespelare Mimsy Farmer, Klaus Grünberg, Heinz Engelmann, Michel Chanderli, Henry Wolf, Louise Wink

Astrojacob
2016-03-10
Heroin opus? Kan ses som en ren dokumentär över knarkflummet på 60-talet. Fladdrigt manus, amatörskådisar o enda behållningen alltför kort musik av Pink Floyd. Stark Tvåa, inte mer.
Ondskapt
2014-04-13
Lövtunnt manus, men snyggt och svängigt härligt med en dödsvacker Mimsy Farmer som förlåter all brist på handling i världen. Go musik också, jo man tackar.
auragolf
2013-09-06
En skildring av drogproblematiken i slutet av 1960-talet. "More" av Barbet Schroeder kunde mycket väl visas i undervisningssyfte: både som tidsdokument och som realistisk skildring av drogernas mycket dramatiska inverkan på folks liv. Inte sprittande, men nog sevärt!
Taliah
2012-03-11
Fyra för kläder, miljö, knark å snygg tjej. Etta för trist story samt resten av skådisarna. Särskilt de avskyvärda männen.
sfrank
2009-06-03
Drogrelaterat 60-tal på Ibiza med Pink Floyd låter riktigt lockande. Tyvärr slätstruken till max.
Semiramis
2007-09-22
Den där tjejen måste ju vara en av de mest talanglösa skator som har visats på film. Musiken är underbar, men störs för mycket av själva filmen. Totalt sett är den ointressant. Soundtracket kan man ju lyssna på ändå.
MrLudovico
2005-12-28
Stundtals fin och stämningsfull film som ger en bra bild av tidsandan. Musiken är förstås väldigt bra, av Pink Floyd, dock inte lika påtaglig som jag trodde - tyvärr. Skådisarna talar bruten engelska, vilket tar bort mycket av deras eventuella skådespelarkvalité. Filmen har blivit kritiserad för att glorifiera och lyfta fram droger. Håller inte med, även om de används flitigt så innebär slutet ett klart avståndstagande, eller åtminstonne en möjlighet till det.