Morfar och jag och helikoptern till himlen

David och morfars vänskap har alltid varit fylld av värme och skratt, men nu sviktar morfars hälsa. En sista hemlighet vill han ändå hinna avslöja för David och tillsammans ger de sig ut i skogen.

Originaltitel Morfar och jag och helikoptern till himlen
Alternativ titel Grandpa and Me and a Helicopter to Heaven
Regissör Åsa Blanck, Johan Palmgren
Manus Åsa Blanck
Genre Dokumentär, Kortfilm, 2010-tal

KimEkberg
2014-04-13
ännu en spekulation över svennebanans reptilhjärnors gripkänslor.
fr4llan
2013-08-26
Håller med föregående att regin syns alldeles för tydligt. Dock stark historia och oerhört fin relation som skildras. Det är synd att filmskaparna pillat sönder det så mycket för jag tycker verkligen historien är värd en 5a men kan tyvärr inte bli mer än en stark 3. Eller en svag 4.
OffTheGround
2013-08-23
Regisserad sa Bill, fin sa Bull.
Valarn
2013-04-16
Alldeles för regisserad, men jag har _aldrig_ sett själva döden porträtteras så fint och odramatiskt. Det var verkligen starkt och vackert.
DiMMUBoRGiR
2013-02-27
Tillrättalagda sekvenser stör helthetsintrycket, men det här är trots det en fantastisk kortfilm som förmedlar och rör upp känslor.
AlbinWesley
2013-02-18
Lite konstigt regisserad tycker jag. Det kändes aldrig som en dokumentär, utan snarare som en ganska kass spelfilm. Men det fanns nån känsla i den som var väldigt fin ändå.

2013-01-31
Känns lite för regisserad ibland, men absolut en fin historia!