1.7

Mörkt vatten

Daniel är en ung och driven fastighetsmäklare med sikte på partnerskap i firman. Tillsammans med chefens fru Marie tar han sig friheten att tillbringa en hemlig och passionerad helg i ett lyxigt skärgårdshus som han fått i uppgift att sälja.

Originaltitel Mörkt vatten
Regissör Rafael Edholm
Manus Rafael Edholm, Björn Olofsson, Daga Lamy Edholm
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sverrir Gudnason, Helena af Sandeberg, Andrzej Chyra, Mats Rudal, Mattis Tammisto

Skapad 2019-09-29 av rikirock

Skapad 2012-07-13 av vakentimmar
Daniel (Sverrir Gudnason) är en fastighetsmäklare med höga karriärambitioner. Han har även en relation med chefens fru Marie, som spelas av Helena af Sandeberg. Med champagne och lyxig mat far de...   Läs mer »

Jennyshima
2013-09-25
Jag vet inte om felet ligger i regi, manus eller klippning men det känns som att något fattas. Även jag drar paralleller till Försvunnen som kom 2011 fast den var ännu sämre. Här känns det som att skådespelarna gör vad de kan för att få det att verka trovärdigt. Tyvärr är det en väldigt lång bit kvar innan svensk thrillerfilm av den här typen kommer att lyckas.
1stman
2013-09-08
Hur tänkte Sverrir Gudnason när han tackade ja till det här? Det får vi nog aldrig veta. Ganska bra och fyran är given!
Gigi1943
2013-07-24
Fy så obehaglig den var, jag var tvungen att pausa och gå ut i köket och avvägde nästan att snabbspola lite. Jag tycker den var mästerligt gjord i spänningshänseende, verkligen otäck! OCh slutet var perfekt, enlig min mening, oau! Stark trea.
Christofer
2013-07-07
Ungefär lika seriöst som en sängkammarfars på Folkan. Rafael Edholm, vilken kille! Längtar till uppföljaren!
produr
2013-06-24
Nej svenska deckarna och thriller serierna på en 3-4 avsnitt som brukade gå på fredagskvällarna när man bodde hemma och kollade med föräldrarna var bättre.
2012-11-28
Samma typ av thriller som svenska Försvunnen från 2011. Skulle kunna funka skapligt om det inte vore så dåligt med spänning och ännu sämre med överraskningar. Mysig miljö och skapliga rolltolkningar är den största behållningen. Men visst är jag besviken.
Zok
2012-11-24
En thriller som aldrig är spännande. Vilket inte är ett bra betyg till en film som är meningen att vara det.
Bozze80
2012-11-24
Klyschig och inte speciellt skrämmande thriller som dock innehåller desto mer naket (vilket i och för sig är riktigt trevligt när det handlar om Helena af Sandeberg). Rakt igenom en besvikelse som dock får en tvåa, mycket tack vare det vackra fotot och att första halvan ändå är helt okej.
Frövigalning
2012-11-24
Den här var dålig t.o.m. för att vara svensk. Hittar inget positivt att säga tyvärr.
filmöga
2012-11-09