3.5

Mörktblånästansvart

Jorge bor med sin demenssjuka pappa som han tagit hand om sedan mamman dog. Han har just avslutat sin universitetsutbildning och söker jobb medan han jobbar extra som portier. Det är först när hans flickvän kommer tillbaka från ett år i Tyskland, hans bästa kompis börjar ifrågasätta sin sexuella läggning och hans bror som sitter i fängelse ber honom om en stor tjänst, som Jorges liv börjar bli komplicerat.

Originaltitel Azuloscurocasinegro
Alternativ titel Azul oscuro casi negro
Regissör Daniel Sánchez Arévalo
Manus Daniel Sánchez Arévalo
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Quim Gutiérrez, Marta Etura, Antonio de la Torre, Héctor Colomé, Raúl Arévalo, Eva Pallarés, Manuel Morón, Ana Wagener, Roberto Enríquez, Natalia Mateo, Alba Gárate, Marta Aledo

Nena2000
2013-08-21
En helt okej film
Spidde
2013-07-22
Överraskande trevlig film med bra manus och övertygande skådespelare. Underhållning med substans! Stark trea.
PierreLunaire
2012-01-15
Det här är välgjort och välspelat hela vägen. Kanske är berättelsen inte avgrundsdjup men den är gjord med sådan känsla och värme att det är svårt att inte bli gripen.
haajen
2010-08-29
En lågmäld film med bra skådisar, inga stora åthävor men ändå blir man engagerad i personerna o hur de brottas med sina respektive fängelsen.
Smutser
2010-08-28
En typisk fyra, förutom det att den bara når upp till betyget tre. Var det bara jag som fann hela grejen med flickan i fängelset väldigt konstig?
Nena2000
2009-06-07
Jättebra film, liksom många spanska filmer är
Kottknut
2009-05-29
Jag gillar KyLLo's kommentar.. instämmer!
KyLLo
2009-04-05
Ljusblåstabilfyra
Kirikou
2008-08-29
Gillar verkligen färgtonen in den här filmen.
Zipper
2008-07-04
Fin film som ligger på gränsen till fyran men som inte engagerar tillräckligt för att nå ända fram.