1.3

Morlocks

En maskin öppnar en portal till framtiden, men något går fel. Maskinen skadas i framtiden och måste repareras för att förhindra jordens undergång.

Originaltitel Morlocks
Alternativ titel Time Machine: Rise of the Morlocks
Regissör Matt Codd
Manus Royal McGraw, Adam J Karp
Genre 2010-tal, Skräck, Science Fiction
Skådespelare David Hewlett, Robert Picardo, Christina Cole, Hamish Clark, Shelly Varod, Owen Davis (II), Lincoln Frager, Iain McKee, Marem Hassler

KyLLo
2016-04-05
B-action med skräckinslag och dåliga specialeffekter. Varken trovärdig, gripande, skrämmande eller underhållande.
Djason
2013-04-05
Det är ett genidrag att ha med David Hewlett i denna film, men där tar också geniala med filmen slut. Effekterna är hämtade från nintendo 8-bitars och då blir inte filmen bättre direkt.
Docklands
2013-03-29
Trodde att Robert Picardo skulle göra den här se värd. Men om inte han kan, så kan ingen.
StureStenhög
2012-09-25
Inte så tokigt faktiskt. Det är ju en film gjord för Sci-Fi Channel och den ser verkligen ut som en billig tv-serie, och i vissa scener som ett billigt tv-spel. Det i sig sätter en del begränsningar för hur bra det här kan bli, men i övrigt är det mesta ändå helt okej här. Storyn är lite småkul, skådespelarna sköter sig ungefär så bra som man kan begära i en sån här produktion, tempot är bra och det hela är ganska smidigt berättat. David Hewlett är dessutom en kille som man kan gilla lite grann och Robert Picardo är lite småskön. En del dumheter får man, men det vill man ju också ha. Helt enkelt en underhållande, men lite för profillös b-rulle. Stark tvåa