3.8

Morsarvet

Lily Amundsen och hennes två barn flyr från Norge till en avfolkad by i Värmland. Hennes make är försvunnen, förmodligen mördad. Lily har ett morsarv att hämta ut, men detta har brodern Albin och hans vänner supit upp.

Originaltitel Morsarvet
Regissör Staffan Roos
Manus Solveig Ternström
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Solveig Ternström, Sven Lindberg, Arne Aas, Øystein Riise Næss, Paula Ternström, Sven Lindberg, Margaretha Byström, Ingvar Kjellson, Odd Engström, Lennart Eldsfors, Johan Rabaeus, Peter Stormare, Philip Zandén, Stig Torstensson, Torsten Wahlund

andmoreagain
2014-06-19
SLÖ IHJÄL MEJ! Opissad kålsoppa, rendreta, suping, slem och en vit älg. Allt förlagt i Värmland på 40-talet. En mycket stark femma till Sveriges bästa tv-serie någonsin. Hemsk, stark, rolig och tom lite mystisk. Det kryllar av sköna one-liners (Stig Törstensson!) och tidsepoken känns perfekt iscensatt. Fruktansvärt bortglömd och underskattad.
Raggarn
2011-11-12
Så det är i denna den vita älgen dyker upp utimellan. Såg den här serien när den kom och har grubblat i åratal vad det var för serie. Måste återses