2.4

Mortal Kombat

MMA-kämpen Cole Young söker upp Jordens största mästare för att stå mot fienderna i Outworld i en hög insats om universum.

Originaltitel Mortal Kombat
Regissör Simon McQuoid
Manus Greg Russo, Dave Callaham
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Joe Taslim, Mehcad Brooks, Matilda Kimber, Laura Brent, Tadanobu Asano, Hiroyuki Sanada, Chin Han (III), Ludi Lin, Max Huang, Sisi Stringer, Mel Jarnson, Nathan Jones

dudson
2021-08-29
Bad-As ny fräcch version av denna kult rulle som förtjänar all respekt! Många härliga fighter + Gory Fatalitys..#)/ Samt nada dö-tid, Underhållen blev man allt"!
Spook
2021-07-30
efter att ha sett den första filmen var förväntningarna extremt låga. introt var riktigt bra. sedan är den väl bara ok till slutet.
sparriskrigarn
2021-05-09
Den är faktiskt inte alls så bedrövlig som jag hade förväntat mig. Räkna med ett ganska dassigt manus och dialog, men hur hade man ens kunnat göra på ett annat sätt? Bra karaktärer, bra referenser till spelet och fantastiskt härliga dödsscener med mycket gore! Det största klagomålet jag har är att filmen känns som ett enda långt intro till en uppföljare.
2021-05-05
Oj vilken positiv överraskning, skitsnygga effekter och actionsekvenser och hela världen känns kul och intressant. Min Mortal Kombat kunskap är över 20 år efter så det här var intressant, underhållande, coolt, snyggt, roligt och bra! Trean är inte superstark men superstabil och med lite mer intressent hos karaktärerna eller mer driv i storyn hade det lätt kunnat bli mer. Den börjar lite smådassigt också, men när Kano kommer in i bilden så tar det fart! Ser fram emot uppföljare!
Jockflake
2021-05-02
Ungefär så bra/dålig som man kunde förvänta sig. Manus kanske är lite väl uselt, men snygga effekter/fatalities. Nostalgiskt, kan med och ge en 3'a.
ekneB
2021-04-29
Fantastiskt underhållande men verkligen inte en bra film! Ser fram emot en uppföljare!
Powha
2021-04-28
Mortal Kombat universet är lite av en favorit för mig, främst filmerna och TV-serierna. Blir mycket nostalgi. Jag tycker det kunde ha varit ännu mer blod och splatter haha. Kan inte minnas att födelsemärkena eller att de ska hitta sin inre "arcana" har varit med tidigare, bra idéer. Kano var klart den bästa karaktären. Att Jax nya armar såg ut som ett par kryckor var riktigt klockrent. Ser framemot en uppföljare!
PeterTheW
2021-04-26
Rätt snygg och underhållande och precis så dum man kan vänta sig. Märkliga vändningar i manuset förtar väldigt mycket.
Zelest
2021-04-25
Precis så dum som man kan förvänta sig! Rolig action, snygga fatalities och förutsägbar. Precis vad man förväntar sig av en Mortal Kombat-film. Kanske lite för lite acid-techno.
ThePatient
2021-04-25
Jag önskar att de inte hade jobbat så hårt på att gå mot ens förväntningar. Originalet är fortfarande bättre.