2.3

Mortdecai

Den rike konsthandlaren Charles Mortdecai försöker hitta en stulen tavla som sägs innehålla koden till ett bankkonto fyllt med nazistguld. Men det gäller för honom att hinna före ryssarna, MI5, hans fru och en internationell terrorist.

Originaltitel Mortdecai
Regissör David Koepp
Manus Eric Aronson
Genre Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Paul Bettany, Ewan McGregor, Jonny Pasvolsky, Olivia Munn, Michael Culkin, Ulrich Thomsen, Alec Utgoff, Rob de Groot, Guy Burnet, Jeff Goldblum, Paul Whitehouse, Michael Byrne, Junix Inocian, David Cheung, Nicholas Farrell

Redheaded
2019-05-19
Jag gillade faktiskt den här! 😁 Underhållande en lördagskväll! Lite gamneldags crazy.
precious_death
2019-04-01
Vet inte riktigt vad målgruppen är för den här. Men när man väl kom in i den så var den rätt så underhållande på sitt eget fullständigt galna sätt.
Nintendo64
2019-01-29
Så illa var den faktiskt inte! Underhållande bagatell.
ancientlove
2019-01-16
Förvånansvärt underhållande. Sen förstår jag inte varför de envisas med att anlita Paltrow till roller där hon ska prata brittiska för hon är urusel
NoWireHangers
2017-05-11
Johnny Depp är ju känd för att spela udda karaktärer och gör så även här. Mortdecai är en minst sagt udda karaktär, men tyvärr inte alls så rolig som det är tänkt. Humorn i filmen är över lag tämligen misslyckad och storyn inte heller särskilt intressant. 2-
araka
2017-05-02
Tar man filmen på rätt sätt är den faktiskt ganska underhållande, mycket bra skådisar och det är inget fel på Gwynteths rumpa och kropp heller med många schyssta närbilder. Dessutom, jag har aldrig sett i någon annan film hur effektiv en spya på motståndarens vindruta är under en biljakt.
ChibiChibiMoon
2016-08-27
gillar du stefan & krister så kommer du att älska denna!
XJR
2016-04-03
Depps tolkning av "stiff upper lip" är lysande, definitivt denna films behållning. Tycker filmen för övrigt är lättsam och rolig, dem otroligt trogne betjänten är också härlig. Stark trea!
lundabo
2016-03-30
Hahaha, sà jàvla klockren! Stark trea!
Chris90
2016-01-28
Varför? Till och med trailern var tråkig.