3.1

Morte sospetta di una minorenne

Den nyfikne polisen Paolo Germi och den mystiska Marisa träffar varandra på ett dansställe. Germi är ovetande om Marisas hemlighet: taskiga levnadsförhållanden tvingade in henne i prostitution. När Germi finner den unga kvinnan brutalt mördad, bestämmer han sig för att hitta hennes mördare.

Originaltitel Morte sospetta di una minorenne
Alternativ titel Suspected Death of a Minor
Regissör Sergio Martino
Manus Ernesto Gastaldi, Sergio Martino
Genre 70-tal, Thriller
Skådespelare Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Lia Tanzi, Gianfranco Barra, Patrizia Castaldi, Adolfo Caruso, Aldo Massaro

dudson
2022-01-24
En väldigt spretig crime/suspence rulle där den allt för ofta känns som en svart komedi. Det mesta är helt jävla galet upplagt t,e,x, den där oändliga biljakten. Sen snutens nördiga/fula/side-kick. Nåväl" Det som gillas är den sanslöst bizzara dialogen samt en del gory-mord+hjältens vilda-far åt helvete attityd") (snäll3a)
EvilNed
2017-10-01
Riktigt bra! Lyckas blanda de två genrerna och hitta en bra ton. Jag tycker komiken funkar.
andmoreagain
2014-10-12
En italiensk giallo/eurocrime som sänker garden och hux flux blandar in lite komik för att underhålla åskådaren än mer i det smaklösa och sanslösa som utmärker genren. Jag tyckte det var ett bra initiativ och fann filmen rätt underhållande. Biljakten som utmynnar till ett enda stort slapstick-nummer måste nog ha varit den stora höjdpunkten. Slutet var dock väldigt korthugget och inte vidare genomarbetat.
ulke666
2012-03-02
Blir väldigt snabbt tröttsamt och komiken funkar inte alls.