1.5

Moscow Zero

Ett räddningsteam letar efter en rysk antropolog som försvunnit i Moskvas tunnelbanesystem. Det bor en massa folk där nere i ett virrvarr av tunnlar, grottor och katakomber.

Originaltitel Moscow Zero
Regissör María Lidón
Manus Adela Ibañez
Genre Drama, Action, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Val Kilmer, Joaquim de Almeida, Joss Ackland, Rade Serbedzija, Vincent Gallo, Sage Stallone, Julio Perillán, Alex O'Dogherty, Marilo Muñoz, Paloma Terriente, Oksana Akinsjina

Totenkopf
2012-07-28
Gillade konceptet, men det kändes bortslarvat och hafsigt gjort. Gör om gör rätt!
Hanness
2010-12-17
Bedrövlig!
Phonomancer
2010-08-15
Meningslöst är bara förnamnet. Man får ingen backstory till Gallo och Serbedzijas karaktärer, ingen utveckling heller av själva storyn heller. Ingenting som förklaras, ingenting som skrämmer och VARFÖR envisas Oksana att prata ryska fastän hon kan engelska och alla andra svarar henne på engelska? Inte ens sexguden Vincent Gallo kunde rädda den. Den får en tvåa för trevlig casting.
FilmGuden
2010-03-07
Trist och meningslös. Men alltid roligt att få se Joaquim de Almeyda.
MattMachine
2010-02-16
Helt meningslös och ospännande. Stackars begåvade Oksana att behöva vara med i något så pointless.
desithess
2009-07-09
Varför gör man något liknande, jag hyrde den bara för att Vincent Gallo var med men det var ju så obeskrivligt dååååååååååååligt! Usch o fy!
rovbin84
2009-04-18
Grattis! Den sämsta film jag sett. Otroligt genomtråkig igenom hela filmen... kändes som det var 89min uppbyggnad och 10 min eftertext... fyfan tur jag hade bra sällskap med mig iaf annars hade jag slagit sönder TVn.
Elektric
2009-02-25
Haha :) Skrattretande dåligt. Allt är verkligen uruselt.
Christofer
2009-02-24
Val Kilmer kan inte direkt välja och vraka bland rollerna verkar det som, haha! Sedan var ju filmen inte 90 minuter, utan 75. Finns det något positivt att säga egentligen? Nja, lite krypande stämning nere i gångarna och lite skön musik stundtals. Men det räcker inte långt när resten är ren skit, speciellt slutet.
xyuppiex
2007-08-20
Ganska lätt att misslyckas med Gallo ;)