2.5

Motel Hell

Bonden Vincent älskar sitt rökta kött, men det duger förstås inte med vilket kött som helst, så Vincent börjar fånga trafikoffer som han planterar på åkern tills de har den rätta mörheten. Det hela stoppas in i korven för försäljning, något måste man ju leva på.

Originaltitel Motel Hell
Regissör Kevin Connor
Manus Steven-Charles Jaffe, Robert Jaffe
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Rory Calhoun, Paul Linke, Nancy Parsons, Nina Axelrod, Wolfman Jack, Elaine Joyce, Dick Curtis, Monique St Pierre, Rosanne Katon, E Hampton Beagle, Everett Creach, Michael Melvin, John Ratzenberger, Marc Silver

amam
2017-04-29
Stark tvåa. Som sagt, för lång för vad den gör. Men småkul skräckkomedi som inte tar sig själv på allvar.
JoeL431
2014-08-22
Stark 2:a. Filmen var bl.a. för lång för sitt eget bästa. Gillade vissa delar medan andra fick mig att skaka ben.
johan93
2013-09-01
En svag 3a kan jag sträcka mej till, mest för den härliga twisten i slutet!
2013-08-06
Gillar att de inte tagit sig själva på för stort allvar här, för den här sköna skräckisen flippar ur rejält emellanåt. Den lyckas dock alltid återhämta sig. Lite mer slafs hade kanske inte skadat även om man får valuta mot slutet. Väldans kul att ha set den oavsett.
ziferN
2012-02-07
Helt ok, små charmig och underhållande. Den började helt ok men blev sedan bara alltmer sämre och ointressantare. Den saknar både en stor charm- och mysfaktor. Den skruvade B-storyn fungerar dock men filmen var även lite för lång, hade gärna kunnat kortas ner lite. Svag trea.
CinemaniaC
2011-08-20
Härligt skruvad rulle med bra manus och skådespeleri. Finalen var fantastisk.
dudson
2010-03-09
Riktigt skruvad film detta:=9 Härligt skön...Folk som växer ur jorden hmm rätt annorlunda Ja...Får väl Godkännt!!
haajen
2010-02-05
En del minnesvärda scener och ett helgalet koncept men som film betraktat ingen höjdare...
dubbdäck
2009-09-06
så skruvad och härligt tafatt idé-- synd att själva utförandet var lite ogenomtänkt och att det var alldeles för lite sörja!!!
kstar
2007-08-28
"It takes all kind of critters, to make farmer vincents fritters"