Mother!

Ett pars förhållande sätts på prov när objudna gäster kommer till deras hem och avbryter deras lugna existens.

Originaltitel Mother!
Alternativ titel Mother
Regissör Darren Aronofsky
Manus Darren Aronofsky
Genre Drama, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson, Kristen Wiig, Stephen McHattie, Jovan Adepo, Laurence Leboeuf, Amanda Warren

KyLLo
2021-09-13
Inte alls någon Funny Games, som man kanske kan tro av beskrivningen. Lawrence är bra i huvudrollen, miljön är trivsam och en del bra kameravinklar. Annars är det misslyckat. Först är den långtråkig och sedan blir den förutsägbar, överarbetad och övertydlig. Ettan är stark ändå.
Ranma
2021-08-25
Mycket välgjort, välspelat och tänkvärt. Med det sagt så är det en av de absolut otrevligaste filmupplevelser jag varit med om, inte en film jag någonsin vill se igen.
2021-08-01
Absolut inte min typ av film och den är obehaglig. Jag förstod inte riktigt vad Ed Harris och Michelle Pfeiffer hade i filmen att göra när det bara försvann...
elibaaba
2020-11-15
Otroligt missförstådd briljans till film. Jennifer Lawrence och Javier Bardem spelar sina roller till perfektion. Filmen får en att fundera på Väldigt intressanta perspektiv och symbolism gällande gud/mänskligheten/moder jord. Jag förstår att filmen är en vattendelare, men tror främst att de som dömer den som dravel inte riktigt har tolkat symbolismen till fullo. En sak som kan vara bra att minnas är att Darren Aronofsky är ateist.
Murvel48
2019-11-27
En absurd film som får det att krypa i en av både ilska och obehag. Man vill ju ge alla, inklusive maken, en stor fet smäll på käften. Samtidigt är det väldig sevärt och välgjort.
Halofreak92swe
2019-07-30
Den konstigaste filmen jag har sett. Sista 30 min var ett enda bisarrt kaos och jag mådde nästan lite dåligt. Skräp, vill ha till bara de här 2 timmarna av mitt liv.
Supernaut
2019-06-10
Pinsamt dravel. Som om en filmskolestudent fått för mycket pengar för att göra en film som är tonårsdjup. Tröttsamma försök till provokation medelst gore för att toppa en redan gäspningsframkallande lövtunn bibel-"allegori". Bespara dig 2 timmar uttråkning och se inte skiten.
2019-04-27
Det här är ett mästerverk!
Starlette
2019-02-08
Man mår lite psykiskt dåligt av denna. Kaos hela filmen igenom.
richard_rca
2018-07-14
Sånt dravel! Aronofsky har gjort en surrealistisk, kristen film om sin älsklingsplanet. Synd bara att all form av subtilitet och underhållningsvärde försvann ut ur dörren. Pretentioner när de är som värst.