Mother!

Ett pars förhållande sätts på prov när objudna gäster kommer till deras hem och avbryter deras lugna existens.

Originaltitel Mother!
Alternativ titel Mother
Regissör Darren Aronofsky
Manus Darren Aronofsky
Genre Skräck, Mysterium, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson, Kristen Wiig, Stephen McHattie, Jovan Adepo, Laurence Leboeuf, Amanda Warren

Murvel48
2019-11-27
En absurd film som får det att krypa i en av både ilska och obehag. Man vill ju ge alla, inklusive maken, en stor fet smäll på käften. Samtidigt är det väldig sevärt och välgjort.
Halofreak92swe
2019-07-30
Den konstigaste filmen jag har sett. Sista 30 min var ett enda bisarrt kaos och jag mådde nästan lite dåligt. Skräp, vill ha till bara de här 2 timmarna av mitt liv.
Supernaut
2019-06-10
Pinsamt dravel. Som om en filmskolestudent fått för mycket pengar för att göra en film som är tonårsdjup. Tröttsamma försök till provokation medelst gore för att toppa en redan gäspningsframkallande lövtunn bibel-"allegori". Bespara dig 2 timmar uttråkning och se inte skiten.
2019-04-27
Det här är ett mästerverk!
Starlette
2019-02-08
Man mår lite psykiskt dåligt av denna. Kaos hela filmen igenom.
richard_rca
2018-07-14
Sånt dravel! Aronofsky har gjort en surrealistisk, kristen film om sin älsklingsplanet. Synd bara att all form av subtilitet och underhållningsvärde försvann ut ur dörren. Pretentioner när de är som värst.
Misslovemovie
2018-07-05
Började riktigt bra men tyvärr så blev det bara jobbigt att titta på sen. Jag förstår symboliken men förstår inte varför det skulle göra filmen bättre? Ett plus dock för briljant skådespeleri men ett stort minus för dessa två timmar av mitt liv som jag kunde ha lagt på nåt bättre.
amotherscrime
2018-05-21
AVSKYR verkligen Lawrence. Jag tål henne inte. Det är det enda som drar ner denna filmen. Och möjligtvis faktumet att jag fick panikångest efter att ha sett den. Mästerligt hantverk.
Ludenwagen
2018-05-19
Jag är kluven. Det visuella, det dramaturgiska, skådespelet och själva stämningsbyggnaden är väldigt bra och lyckas bygga upp genuin mystik och obehag - i synnerhet i filmens första halva. Den bibliska allegorin är dock för utstuderad och övertydlig, vilket gör att filmens symbolik känns ganska banal - att titta på en film med ett symboliskt facit blir lite som att lösa en rebus. Summa summarum - halvsvag trea.
Iamsam
2018-04-26
Mästerverk. Helt blown away av slutet och symboliken. Och Jennifer är bara heeelt fantastisk i denna filmen.