2.9

Motherless Brooklyn

En privatdetektiv med Tourettes syndrom arbetar med att lösa mordmysteriet på hans mentor under 1950-talet i New York.

Originaltitel Motherless Brooklyn
Regissör Edward Norton
Manus Edward Norton
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Edward Norton, Willem Dafoe, Bruce Willis, Gugu Mbatha-Raw, Bobby Cannavale, Leslie Mann, Alec Baldwin, Ethan Suplee, Dallas Roberts, Michael K Williams, Fisher Stevens, Cherry Jones, Josh Pais, Robert Wisdom, DeShawn White, Nelson Avidon, Stephen Adly Guirgis

mammene
2021-03-01
Jag tycker man fick till en noirkänsla, med miljöer, tidsanda och ett lugnt nystande, lite skjutande blev det förstås. Edward Norton sköter sig bra i roll och regi, varför han skulle ha ticks vet jag ej, speciell var han i alla fall. Kluriga vändningar.
Golazo
2021-01-21
Usel. Extremt tråkig. Stängde av efter en stund. Det är för mycket sånt här skräp och dataspels-filmer i stil med Spiderman som görs nuförtiden. Ge mig en ny WW2-film i stil med Saving Private Ryan eller EN viking film i stil med Braveheart.
PeterTheW
2020-12-04
Välspelad, smårolig och mysig men på tok för lång och i slutändan medioker.
andersg
2020-11-15
Bara konstig på ett dåligt sätt, helt utan att vara skruvad ett dugg. Galet att de ens fått ihop denna tunga cast till en så pass medioker film.
Afflicter
2020-11-13
Som noir funkar det bra, men någon LA Confidential är det inte. Norton är bra, men det är endast när han delar scenen med Michael Kenneth Williams som det blir guld.
Jompalompier
2020-05-09
Utdragen och spretig.
Vertov
2020-02-08
Norton briljerar i en bra, men aldrig spektakulär, film.