Motorboat

En motorbåt som blivit besatt av en mördad sektledares själ härjar runt i en sjö och kör ihjäl folk. En polis och en präst måste samarbeta för att stoppa ondskan.

Originaltitel Motorboat
Regissör Anthony Polonia, Mark Polonia
Genre Skräck, 2020-talet
Skådespelare Jeff Kirkendall, Tim Hatch, Jamie Morgan, Dave Fife, Ken Van Sant, Shawn Ness (röst)

NoWireHangers
2024-01-15
En motorbåt åker runt och dödar folk i en sjö. Den besatta motorbåten är uppenbarligen en radiostyrd leksaksbåt, sen klipper de till en utombordsmotor, ett offer som skriker, närbild på kroppen och lite blod. Allt händer alltså utanför bild. Kunde de inte åtminstone hyrt en riktig båt? Det ser ju så dumt ut med dendär uppenbara leksaksbåten. Efter Doll Shark fick jag upp hoppet för Polonia lite men den här filmen levererade inte. Den här gången är det som att Polonia inte ens försökt. Det roligaste är nog när polisen åker till en plats där han hört (av vem?) att någon blivit dödad och när han kommer dit och hittar kroppen är det bara ett helt vitt plastskelett kvar av offret, som dött bara dagen innan.