2.2

Motorsågsmassakern 2

Uppföljaren till Tobe Hoopers kultklassiker är minst lika blodig, våldsam och rolig som den första filmen. Dennis Hopper (!) spelar huvudrollen som Lefty, farbrorn till hjältinnan och hennes bror i del 1. Han är hämndlysten men folk vägrar tro på hans historia om den mordiska kannibalfamiljen. När en av morden spelas i ett radioprogram i direktsändning söker Lefty upp programmets DJ, Vantia. Men Leatherface & co har redan utsett vittnet till sitt nästa offer.

Originaltitel The Texas Chainsaw Massacre 2
Regissör Tobe Hooper
Manus L M Kit Carson
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Dennis Hopper, Caroline Williams, Bill Moseley, Jim Siedow, Bill Johnson, Lou Perryman

Skapad 2019-11-09 av solmannen
Tobe Hooper har ressigerat denna uppföljare. Handlar om hur två killar blir mördade i sin bil och hur mordet spelats in av en kvinna som jobbar på någon radistation som spelar rock. Dennis Hopp...   Läs mer »

movado
2018-11-06
ljuvlig löjlig film
Henkepedia
2018-01-01
Efter originalet så ville Tobe göra den lite mer komisk. Hade han gjort den som förra så hade den säkert inte klarat sig. Men just det här blev lite väl tramsigt. Hopper och "Choptop" står för underhållningen...

2017-12-09
Nei! De må bli enere. Det er så dårlig. Det blir forsovet litt underholdene i sin dårlighet stundtals, men det hjelper ikke. Denne er det bare å skippe!
Zingostar
2017-10-25
extremt bisarr film. Den är nästan läskig i sin konstighet. Kan inte beskriva det närmare utan att man faktiskt får kolla på filmen själv för att fatta.
2016-11-04
Det här måste vara den sämsta filmen Dennis Hopper medverkat i. Hopper gör ju bra ifrån sig och musiken är bra, men själva filmen är totalt värdelös. Den är bara överdriven och inte ens det minsta underhållande. En nolla på skalan 1-10.
froekensvaer
2016-10-10
Chainsawed this one! (1:a och klar sågning) Äcklig, äckligare, äckligast och tveksamt om den ens är sevärd.
Kimchi
2016-10-10
Haha den är ju underbart överdriven och tramsig. Om man förväntar sig en uppföljare i samma anda som första filmen blir man nog mäkta besviken. Är man däremot inställd på att se en tramsig 80-tals skräckkomedi tycker jag nog den levererar tillräckligt mycket underhållning för att va godkänd
AlaRegularis
2015-08-13
Den här filmen har ingenting att göra med originalfilmen. Men som en fristående splatterfilm är den ändå helt okej. En del schysst gore från Tom Savini, men huvudkaraktärerna tröttnar man snabbt på och filmen är överhuvudtaget alldeles för flippad för sitt eget bästa.
andmoreagain
2015-07-26
Bra sömnpiller.
Johan_G
2015-07-13
Nej,nej, NEJ! vad hände? var Hopper med hela gänget när dem kom på denna? Dåliga scener, dålig gore, dåligt blod. DÅLIGT! Allt som var bra i ettan som stämningen och miljöerna är helt borta. Dålig komedi, dålig romantik, hoper är den enda nice typ. Han tänkte kanske om allt annat är dåligt, så märker man inte hur dålig ''jag'' är på att skådespela. Besviken helt klart.