2.1

Movie 43

En filmproducent som sett sina bästa dagar bestämmer sig för att göra en film av en avdankad skådis knäppa idéer. Vi följer hans försök att involvera de riktigt stora stjärnorna i hans sjuka manus. Fjorton historier, den ena mer skruvad än den andra, vävs samman i denna komedi.

Originaltitel Movie 43
Regissör Elizabeth Banks, Steven Brill, Steve Carr, Rusty Cundieff, James Duffy, Griffin Dunne, Peter Farrelly, Patrik Forsberg, Will Graham, James Gunn (II), Bob Odenkirk, Brett Ratner, Jonathan van Tulleken
Manus Rocky Russo, Jeremy Sosenko, Ricky Blitt, Will Graham, Jack Kukoda, Matt Portenoy, Will Carlough, Jonathan van Tulleken, Elizabeth Shapiro, Patrik Forsberg, Olle Sarri, Jacob Fleisher, Greg Pritikin, James Gunn (II), Bob Odenkirk, Steve Baker
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Dennis Quaid, Greg Kinnear, Kate Winslet, Hugh Jackman, Naomi Watts, Liev Schreiber, Anna Faris, Chris Pratt, Kieran Culkin, Emma Stone, Richard Gere, Justin Long, Jason Sudeikis, Uma Thurman, Halle Berry, Elizabeth Banks, Kristen Bell, Chloë Grace Moretz

Christofer
2018-11-22
Helt ofattbart att den här fått 4.3 på Imdb och 18 på Metacritic! Ett gäng stora namn gör här och var rejält kul insatser och jag har inte skrattat såhär mycket på länge. Visst, några filmer var inte så kul men på det hela taget är det nog det roligaste jag sett på väldigt länge. Vågar nog påstå att ett par sketcher är legendariska rent av och något jag kommer bära med mig en lång tid framöver.
deswhip
2018-04-29
Filmen är till 95% meningslöst skräp! Obegripligt hur man har fått med alla dessa skådisar på den här usla filmidén, skådisarna gör för övrigt ett bra jobb. De sista 5 procenten är den sista kortfilmen om Beezel, den är faktiskt ganska bra.
Norpan0
2017-10-11
Suck! Började lite småroligt, men sen sjönk det rejält. Extremt grabbigt, dålig snuskhumor.
Brouhaha
2016-12-26
Det är för det mesta riktigt dåligt, men med rollistan blir det ändå lite kul ibland.
wasteoftime
2016-12-04
Jag har inte svårt att se att den här filmen tillkom precis så som den kommer till i filmen, för annars undrar jag hur den kom till. Vilken otrolig samling dynga. Mest undrar jag vad det är jag faktiskt sett, och önskar att jag hade lite bättre omdöme. 38,0 på SH-skalan.
Starlette
2016-11-07
Riktigt kul. Skruvad humor.
Metheuz
2016-11-03
Aldrig förr har så många stora skådespelarnamn fått ett så dåligt betyg på en och samma gång.
dafreakish
2016-11-02
Att Filmtipset uppskattade att jag skulle ge den här högen av skit till "film" en tvåa tar jag som en direkt förolämpning. Det här är humor när det är som allra sämst. Lågt, omoget och direkt bedrövligt. Helt absurt att så stora skådespelare har valt att ställa upp. Hoppas lönechecken var ordentligt stor. Men en av sketcherna var dock riktigt rolig (basketen) vilket dock inte räddar ett enda dugg. Sorgligt att det här blev till. Värdelöst i ordets allra sannaste betydelse.
KyLLo
2016-09-25
Upplägget påminner om den underhållande Amazon Women on the Moon. Det är som sketcher som ofta parodierar exempelvis filmer, filmgenrer och scener i filmer. Den här är dock inte alls lika bra. Positivt är att det emellanåt finns en viss bisarrhet och budskap. Jag kan även se idéer som borde utvecklas mer. Skämten här håller i regel ofta en låg nivå. Inte som amerikanska komedier och skräckfilmer, utan mer som amerikanska skräck- och komediparodier. Ibland stjäls skämt rakt av från andra filmer, vilket inte är kul. Ibland är det försök att göra ett skämt av ett som i sin tur redan är ett skämt på något annat. Då blir det inget kul kvar. Som någon varit inne på är den onödigt kvinnodiskriminerande, och det har väl sin förklaring. Av alla regissörer och manusförfattare som ligger bakom filmen tycks det tyvärr endast vara en kvinna. Svenska Patrik Forsberg och Olle Sarri har för övrigt skrivit skämt om mens och tamponger. Avslutningsvis... Killen på restaurangen i början, är han inte lite lik Peter Griffin i Family Guy på något vis?
lyssander
2015-10-12
Denna film är säkert en hit för Americsn Pie-uppvuxna studenter som förfestfilm innan de ska ut och grisa. Och ja, den har sina stunder.